Renault by rád znovu budil respekt, chce s tím začít už v Německu

Renault by rád znovu budil respekt, chce s tím začít už v Německu

Výkon, který tým předvedl v Británii, nepovažuje technický ředitel James Allison za uspokojivý. Ve zlepšení a návratu na přední příčky by měl mimo jiné pomoci i vylepšený aerodynamický tunel.

Nürburgring je oproti jiným tratím v kalendáři zvláštní tím (pomineme-li tradičně nevyzpytatelné počasí v pohoří Eifel), že se zde závodí každý druhý rok, neboť Velká cena Německa pendluje mezi Hockenheimringem a právě Nürburgringem. Dva roky stará data, které mají týmy k dispozici, podle Allisona již nejsou příliš hodnotná.

Allison podle svých slov doufá, že s řadou nových vylepšení, které si Renault do Německa přiveze, bude francouzský tým mezi soupeři opět budit respekt. Z dlouhodobějšího hlediska by měl být velmi užitečný také vylepšený aerodynamický tunel:

"Ono vylepšení umožňuje, abychom používali model, jehož velikost činí 60% skutečného vozu, přičemž dosud jsme používali pouze padesátiprocentní model. Nezní to jako žádná výhra, ale každý technik by se mnou jistě souhlasil, když řeknu, že to představuje opravdu velký rozdíl. Říkáme tomu sice modely, což by evokovalo představu hračky, avšak jedná se o stroje téměř stejně komplikované a drahé jako jsou jejich předlohy.

Museli jsme také upravit infrastrukturu tunelu samotného. Modifikace si žádalo upevnění modelu, také bylo třeba vyvinout nová kola a nové měřící zařízení, které by bylo schopné zaznamenávat vyšší hodnoty. Abychom model usadili v tunelu, musel být na dvanáct dní zastaven. Vyžádalo si to mnoho práce, ale jsem hrdý, že nás to nestálo nic víc než 12 ztracených dní ve vývoji. Jsem také rád, že týdny, které po úpravě tunelu uběhly, nám investice vrátily v podobě zvýšeného přítlaku. Nyní nám jen zbývá tato zlepšení promítnout také na trati."

Doporučujeme

Články odjinud