Renault a Ferrari nestíhají připravit nové pohonné jednotky

Renault a Ferrari nestíhají připravit nové pohonné jednotky

Auto Motor und Sport přinesl zajímavou informaci. Renault a Ferrari nemají problém s tím, že by jim chyběly žetony na výrazné vylepšení pohonné jednotky. Chybí jim daleko cennější komodita – čas.

Jak jsme psali například v minulém týdnu, vývoj pohonných jednotek je postupně zmrazen. Pro příští rok mohou vývojáři změnit asi polovinu pohonné jednotky, přičemž mají poměrně volné ruce při výběru toho, co do oné poloviny zahrnou.

Podle AMuS ale Renaultu a Ferrari možná nějaké žetony dokonce zbydou. Na rozdíl od emisních povolenek je bohužel nelze prodat ani převést do dalšího roku.

Ferrari prý začalo na nové pohonné jednotce pracovat v červenci, Renault pak dokonce až v srpnu. Právě proto chtěli prosadit vývoj v průběhu sezóny, na který mělo padnout dalších 13 žetonů. Motivací nebyla snaha vyvíjet větší část jednotky, ale čas.

Renault musel sáhnout na samotnou koncepci motoru. Výfukové potrubí totiž příliš vibruje – až několik centimetrů. Navíc je potrubí příliš dlouhé, což znamená, že MGU-H má menší přísun energie.

Hodně se toho napsalo také o zajímavém řešení Mercedesu, které podle obrázků z Abú Dhabí okopírovala Honda. „První obrázky naznačují, že se Honda při vývoji inspirovala chytrým rozložením turbodmychadla Mercedesu, které úřadující šampióni rozdělili, přičemž turbínu nechali za motorem a dmychadlo přesunuli do přední části motoru,“ píše v připravovaném článku pro F1sport.cz Mário Keszeli.

Podle AMuS bude mít toto řešení pravděpodobně také Ferrari, ale Renault ho už nestihne.

Francouzi budou muset také zapracovat na samotném motoru a zlepšit spalovací proces, aby z něj dostali větší výkon a současně nižší spotřebu. 

Doporučujeme

Články odjinud