Pilot Haasu Nico Hülkenberg promluvil o statistice, která se týká počtu odjetých velkých cen bez dosažení pódiového místění.
Od debutu Nika Hülkenberga v F1 uplynulo už více než 13 let. Od té doby sice německý veterán nastoupil do takřka 200 závodů, ale na své první pódiové umístění stále čeká. Jeho maximem zůstávají tři čtvrtá místa (naposledy v GP Belgie 2016).
Nikoho proto asi nepřekvapí, že je pilot Haasu jasným lídrem statistiky, která se týká počtu odjetých velkých cen bez zaznamenání jediného pódiového umístění.
Samotný Němec si však podle svých slov z těchto čísel příliš těžkou hlavu nedělá. I z toho důvodu, že dosud neměl k dispozici vůz, jehož výkonnost by předurčovala boje o umístění na stupních vítězů.
„Když o tom začnete přemýšlet, tak je to samozřejmě trochu frustrující, protože každý závodník chce v ideálním případě vyhrát. Zároveň jsem na to nikdy neměl auto,“ říká Hülkenberg, kterého cituje Autosport.
„Měl jsem dobrá auta a také jsem měl příležitosti dostat se na pódium, ale pak se to z různých důvodů nikdy nestalo. Prostě to neklaplo,“ vysvětluje brzy 36letý závodník.
„Abych byl ale upřímný – jsem na dobrém místě a užívám si to. Když se zamyslím zpětně, samozřejmě byly věci, které jsem mohl udělat lépe, ale nejsem kvůli tomu zahořklý nebo frustrovaný,“ říká jezdec, který by měl na podzim letošního roku oslavit 200. start v F1.
„Myslím, že kdybych na tom byl tak špatně, nedokázal bych se dostat na počet 200 velkých cen. Musí ve mně tedy být i něco dobrého,“ je přesvědčen Hülkenberg.
„Navíc existuje i statistika v počtu získaných bodů bez dosažení výhry či pódia (v tomto ohledu drží Hülkenberg rovněž jasné prvenství s 530 body, druhý Sutil má 124). Myslím tedy, že statistiky hovoří pro mě.“
Hülkenberg navíc tvrdí, že mu nepomáhá ani jeho výška, která mohla v minulosti vést k tomu, že ho některý ze silných týmů neangažoval.
„Nikdy se mi nestalo, že by mi to nějaký tým řekl napřímo. Jsem si ale jistý, že mě výška připravila o možnost jezdit v top autě,“ uvedl 184 cm vysoký závodník, který byl před lety spojován i se sedačkou u Ferrari.