Lando Norris byl jedním z jezdců, kterému ředitelství závodu smazalo čas kvůli traťovým limitům. Jeho druhý smazaný čas ale nakonec FIA obnovila.
V rozstřelu bylo smazáno celkem osm časů za překročení traťových limitů v 6. a 16. zatáčce. Ve třech případech šlo ale o out lapy (výjezdová kola), což nemělo na nic vliv.
Ve zbývajících pěti případech šlo o smazané časy Péreze, Čoua, Norrise a hned dvě kola byla smazána Verstappenovi – v obou zmíněných zatáčkách.

Foto: Mercedes
Norris přišel o čas také v samotném závěru rozstřelu, což ho dočasně odsunulo z prvního na deváté místo. Lewis Hamilton se tak stal držitelem sprintového pole position, ale jen na pár sekund. FIA Norrisovi čas 1:57.940 vrátila.
Při pohledu na mapu výše si můžete všimnout, že 16. zatáčka je poslední zatáčkou na okruhu. FIA má občas ve zvyku, že při překročení traťových limitů vymaže čas jak v daném kole, tak také v tom následujícím. Výhodnější průjezd poslední zatáčkou může (obecně) znamenat lepší maximálku na rovince a tedy získání výhody. Vždy ale záleží na profilu tratě.
Andrea Stella uvedl, že Norris v poslední zatáčce ztratil tři desetiny sekundy. Dostal se sice všemi čtyřmi koly mimo trať, ale v dané části tratě je štěrk, který samozřejmě výhodu nepřinese.
Problém byl ale jinde. Pro smazání času neměli sportovní komisaři oporu v pravidlech. Traťové limity upravují poznámky ředitele závodu, které jsou vydávány před víkendem a občas v průběhu víkendu aktualizovány.
Například v poznámkách pro Grand Prix Abú Dhabí v loňském roce jsme podobnou zmínku viděli:

Pro Velkou cenu Číny ale podobná zmínka o smazání času v dalším kole chybí:
