Max Verstappen na mokrém Hungaroringu nedokázal v kvalifikaci obsadit lepší než sedmé místo. Jeho týmový kolega z Red Bullu Daniel Ricciardo do Velké ceny Maďarska vozů formule 1 odstartuje až z dvanácté pozice poté, co vypadl už ve druhé části kvalifikace.
Podle Ricciarda stála za jeho brzkým koncem v kvalifikaci smůla. Australan doplatil na chybu Lance Strolla, po které musel vzdát svůj pokus, načež se podmínky na trati zhoršily a Ricciardo už se nedokázal zlepšit.
„Přišel déšť, první muž na trati měl nejlepší podmínky a pak to bylo jen horší a horší, nestačilo být jen vpředu v balíku jezdců, ale museli jste také v prvním kole zajet do boxů,“ řekl Ricciardo.
„Stroll se přede mnou roztočil. Já musel vypustit ten pokus a v dalším kole bylo na přechodné pneumatiky až příliš velké mokro. Poslední sektor byl jen o přežití. Nasadili jsme tedy pneumatiky do extrémního mokra, ale trať ani zdaleka nebyla taková jako na začátku. První kolo se muselo počítat a my před sebou měli pilota, takže to byla jen smůla,“ popsal Australan.
„V Q1 jsme zariskovali, když jsme použili měkkou sadu pneumatik. Když se ohlédnu, určitě bychom šli na ultra měkké, abychom byli v bezpečí, protože to bylo až příliš těsné. Měli jsme měkkou sadu pro Q1 na suché trati. To bylo v plánu.“
Verstappen mezi dvěma piloty Toro Rosso
Jeho týmový kolega Verstappen je znám svými výkony v mokrých podmínkách. Na Hungaroringu však ale ani on nestačil a v kvalifikaci obsadil se ztrátou 2,374 s sedmé místo. Na startovním roštu bude mít kolem sebe na šesté a osmé pozici piloty Toro Rosso Pierra Gaslyho a Brendona Hartleyho.
„Nešlo to dobře. Kvůli dešti jsme přišli o šanci mít dobrý kvalifikační výsledek, takže to je frustrující. Dnes ráno jsme na suché trati nebyli spokojeni, udělali jsme nějaké změny v nastavení, díky kterým by to podle mě bylo v kvalifikaci lepší, kdyby nepršelo. Startovat ze sedmé pozice tady nebude snadné. Tohle jsme pro dnešek nečekali, takže počkáme a uvidíme, co bude zítra,“ řekl Verstappen.
„Mým hlavním problémem dnes byl nedostatek přilnavosti, obzvlášť v Q3. Pocit z přechodných pneumatik jsem neměl tak špatný, ale když jsme nasadili pneumatiky do mokra, bylo to zrádné. Žádná přilnavost a v dešti toho moc neuděláte. Celý rok to v dešti nejde moc dobře. V tuto chvíli to vypadá, že letošní vůz se v dešti trápí a musíme se podívat na to, proč je tomu jinak oproti minulému roku.“
Foto: Getty Images / Charles Coates