Red Bullu se rodí další talent. Podle Tosta se Cunoda dostane do F1

Ve formuli 2 na sebe letos upozornil člen juniorského programu Red Bullu Juki Cunoda. Podle šéfa týmu AlphaTauri Franze Tosta se Japonec „dříve či později“ objeví ve formuli 1.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Red Bullu se rodí další talent. Podle Tosta se Cunoda dostane do F1 | Foto: Getty Images / Peter Fox

Red Bull zažívá v poslední době krizi ve výchově mladých pilotů. V minulosti si rakouská stáj už od juniorských kategorií vychovávala mladé talentované jezdce, kteří měli podporu Red Bullu a v případě úspěchu se dočkali až sedačky v hlavním týmu Red Bullu, před kterým ještě po vstupu do F1 ukázali svůj talent v juniorském týmu Toro Rosso, který se od letošní sezóny jmenuje AlphaTauri.

Paradoxní ale je, že oba současní jezdci AlphaTauri Daniil Kvjat a Pierre Gasly již závodili také za Red Bull, ale pro neuspokojivé výkony byly přeřazení zpět do juniorského týmu.

Nyní se však v juniorské kategorii objevuje pilot, který by mohl být dalším kandidátem na formuli 1.

Japonec Cunoda na sebe poprvé upozornil v roce 2018, kdy se stal šampionem japonské formule 4. Minulý rok závodil ve FIA formuli 3, vyhrál jeden závod, celkem získal tři pódiová umístění a obsadil deváté místo. Jeden závod vyhrál vloni také v šampionátu Euroformula Open, kde skončil celkově čtvrtý.

Je mezi nimi další Verstappen? Red Bull potvrdil svůj juniorský program

Je mezi nimi další Verstappen? Red Bull potvrdil svůj juniorský program

Letos přestoupil do formule 2 a v rámci Velké ceny 70. výročí F1 na Silverstonu vyhrál nedělní sprint. Navázal tím na svá dvě letošní pódiová umístění na Red Bull Ringu a na Silverstonu.

„Red Bull a Honda podporují Cunodu, protože je to fantastický pilot. Je velmi talentovaný, má spoustu kvalit, která ukázal minulý rok ve formuli 3 a opět je dokazuje v letošním roce,“ říká šéf AlphaTauri Franz Tost.

„Vzpomínám si na závod v Rakousku, kde jel na mokré trati. Vedl pořadí, vedl závod, ale kvůli problémům s vysílačkou byl povolán příliš pozdě do boxů, i tak ale skončil druhý. Pak na Silverstonu vyhrál závod. Stále zlepšuje svou výkonnost, nabírá zkušenosti a očekávám, že dříve nebo později bude v AlphaTauri.“

Kromě Red Bullu za Cunodou stojí také Honda, která dodává Red Bullu a AlphaTauri pohonné jednotky. Japonec si uvědomuje, že to nestačí a pro získání sedačky ve F1 bude muset přidat více podobných výsledků.

Formule 2 od letošního roku používá 18palcové pneumatiky [galerie]

Formule 2 od letošního roku používá 18palcové pneumatiky [galerie]

„Samozřejmě potřebuji vyhrávat. Na začátku sezóny jsem už ztratil poměrně dost bodů. Potřebuji vyrovnané výkony,“ říká Cunoda, který v prvních šesti závodech sezóny bodoval pouze jednou. V posledních dvou podnicích ve Velké Británii a ve Španělsku pak skončil nejhůře šestý a v průběžném pořadí mu patří čtvrtá pozice.

„Stále to není vyrovnané. Z pohledu budoucnosti pro mě tento závod (vítězství na Silverstonu) byl opravdu, opravdu dobrý a dobrý krok i pro tým Carlin. V budoucnu očekávám spoustu vítězství, abych měl velké množství bodů pro šampionát jezdců a snad v roce 2021 získám sedačku u AlphaTauri,“ věří Cunoda.

Dosud posledním japonským závodníkem ve formuli 1 byl v roce 2014 Kamuj Kobajaši.

Další článek: Minulý víkend byla snad jen anomálie, doufá Ricciardo

15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00