Stavba vlastního motoru nebyla na stole vloni, kdy tým zůstal bez pohonné jednotky, ale už v roce 2014 a to hned z kraje sezóny.
„Podívali jsme se na to, ale velmi rychle jsme zjistili, že to pro Red Bull není,“ řekl Marko pro Autosport. „Bylo to, když jsme měli první testy v roce 2014. Podívali jsme se na to a prověřili to.“
Red Bull spolupracuje s firmou AVL. Na dotaz, zda měla být společnost do případného vývoje zapojena, Marko reagoval: „Dietrich Mateschitz je ze Štýrska, AVL je ze Štýrského Hradce. Některé další firmy dělají turba. Vše je to v rámci jedné hodiny.“
„Je tam dost know-how, ale náklady a složitost celé věci… Nemluvíme o motoru, mluvíme o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, a tato motorová pravidla jsou špatná.“
Podle Marka jsou náklady na vývoj obrovské. Jen pro vývoj pohonné jednotky je potřeba 250 až 300 lidí.
Red Bull zatím nemá jasno o své budoucnosti, ale bez motoru příští rok nebude. Podle Marka bude také záležet, jak se posunou diskuse o nových pravidlech okolo pohonných jednotek, případně, zda nepřijde alternativní motor.
„Máme možnosti. Ale chceme konkurenceschopný motor, se kterým můžeme jezdit vpředu a vyhrávat.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson