Tým Red Bull Racing měl v Číně opět nejrychlejší vůz, ale proměnlivé podmínky a jiné okolnosti způsobily, že podlehl svým hlavním soupeřům. Na evropskou část sezóny může přesto hledět s optimismem.
"Víme, že máme rychlé auto," řekl šéf rakouského týmu Christian Horner pro Autosport. "Podmínky, jako byly v Číně, nejsou jen o strategii, do určité míry jde také o štěstí. A když startujete ze sedmého a osmého místa, můžete méně ztratit a více získat."
"Vracíme se do Evropy a navštívili jsme čtyři různá místa, dvakrát jsme startovali z prvních dvou míst, jednou z prvního a třetího. Takže je tu mnoho pozitivních věcí. Jak bylo vidět, tak ani Ferrari tu nezískalo moc bodů. Je běžné, že během šampionátu dochází k různým zvratům."
Hornera těší, že tým zvládl šanghajský závod z hlediska práce týmu na boxové zdi. Nezaváhal a rozhodoval se vždy správně. O lepší umístění v cíli připravilo jezdce několik věcí. Pro výměnu pneumatik v úvodu závodu se rozhodli Webber a Vettel sami. První problémy ale přišly už během zastávky v boxech.
"Mark bohužel narazil do mechanika vpředu, přičemž poškodil své přední křídlo a zvedák, ten pak musel být vyměněn," vysvětloval Horner. "To stálo čas jeho i Seba během první zastávky. Ale rychlost měli slušnou. Pak se začali propracovávat startovním polem zpět nahoru. Před druhou zastávkou se Sebastian dotáhl na Lewise a byl jsem překvapený, protože McLaren ho vypustil dost na hraně, aby ho dostal vedle Sebastiana."
"Pak se rychle dotáhli (Vettel a Hamilton) na Sutila, Sebastian jel vlevo a Sutil byl dlouhý, ťuknul do něj předním křídlem a Lewis se protáhl kolem. V tu chvíli jsme za Force Indií ztratili moc času. Pro zbytek závodu bylo jasné, že pneumatiky nevydrží, takže jsme na přechodné přezuli brzy a snažili se postoupit vpřed. Trochu jsme se přiblížili Kubicovi, ale bohužel, kola strávená za jeho převodovkou moc poškodila přední pneumatiky, bylo to na ně příliš. Mark byl po restartu vytlačen, ale na přechodných pneumatikách se vrátil až na osmé místo, takže to bylo správné rozhodnutí."
"Mělo to velmi daleko k závodu s jednoznačným průběhem, podmínky byly zrádné. I body za šesté a osmé místo jsou cenné. Jen je samozřejmě frustrující, že kdyby to byl býval jednoznačný závod, konkurence by nás na trati asi nepotkala."