Poradce Red Bullu Helmut Marko je přesvědčený, že část změn v letošních pravidlech přišla s cílem omezit dominanci jeho týmu.
Red Bull byl v posledních letech lídrem ve foukání výfukových plynů pod podlahu vozu k difuzoru a v této oblasti měl náskok, který si udržel až do konce loňského roku. Byl to jeden z hlavních důvodů, proč dokázal pravidelně vítězit.
Kvůli pravidlům je ale letos možné výfukové plyny využívat jen minimálně a Red Bull to na svém voze výrazně pocítil. "Naše auto už není dominantní jako loni, a to kvůli technickým změnám, které byly namířené proti Red Bullu," řekl Marko pro Servus TV.
"Dalším důvodem (ztráty) jsou pneumatiky Pirelli, kterým doposud nikdo zcela neporozuměl. To ale neomlouvá, že naše auto na tom není tak, jak by mělo."
Právě kvůli nejistotě v zadní části vozu jezdil Red Bull v Číně se dvěma různými vozy, ale od Bahrajnu bude znovu používat už jen tu novější verzi, se kterou závodil od začátku roku. Marko zopakoval, že RB8 potřebuje zrychlit především v sobotu.
"V závodech jsme konkurenceschopní, ale když startujete z nižších pozic, nepomůže vám to. Auto musíme udělat předvídatelnějším," uzavřel.