Sergio Pérez oceňuje, že se Red Bull nebál poměrně výrazně změnit aerodynamiku svého monopostu, a to navzdory tomu, že byl vloni mimořádně úspěšný.
Ve fotbale, ale i v jiných sportech, se někteří trenéři drží nepsaného pravidla, které nařizuje, že se vítězná sestava nemění.
Tuto logiku bychom částečně mohli přenést i na vývoj monopostů F1. Jednoduše řečeno – pokud je tým úspěšný a nemění se technická pravidla, nemusel by mít teoreticky důvod měnit „koncept“ svého monopostu.
Vše nicméně nasvědčuje tomu, že se Red Bull tohoto pravidla pro nadcházející sezonu úplně držet nebude. Ačkoliv jeho představitelé tvrdili, že letošní vůz RB20 bude víceméně evolucí předchozího RB19, který vloni vyhrál 21 z 22 závodů, odhalení nového monopostu ukázalo, že se rakouský tým rozhodl přepracovat bočnice svého stroje, a stejně tak i kryt motoru.
Trochu paradoxně se Red Bull přiblížil dřívějšímu designu Mercedesu, který jej následně opustil, aby se vydal cestou rakouské stáje.
Pilot Red Bullu Sergio Pérez na otázku, zda v novém vozu Red Bullu vidí prvky Mercedesu, podle Autosportu odpověděl:
„Trochu asi ano... Zároveň to ale jen ukazuje, jak moc se tento tým snaží jít dopředu a posouvat všechny hranice. Je opravdu skvělé to vidět.“
„Ukazuje to hlad, který v tomto týmu je. Vloni jsme měli tak dominantní vůz, že byste si nedokázali představit, že až tak moc budeme měnit koncepci. Myslím, že je od Red Bullu opravdu odvážné, že to udělal,“ nechal se slyšet Mexičan.
I když byl loňský RB19 prakticky všude nejrychlejším vozem, bylo podle Péreze stále co vylepšovat.
„Nový vůz by mohl lépe fungovat v pomalých zatáčkách. Dokud ale nevyjedeme na trať, tak nevíme,“ uvedl pilot Red Bullu, kterého čeká čtvrtý rok v barvách stáje z Milton Keynes.
I když Pérez vloni skončil v šampionátu druhý, na šampiona Maxe Verstappena měl velké manko. Ani letos se však nechce dopředu vzdávat.
„Sezona zatím ještě nezačala, takže všichni máme stejnou šanci. Myslím, že vyhrát titul je cílem nás všech,“ dodal 34letý vítěz šesti velkých cen.