Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Ve dvou závodních sériích se chystají velké změny. Ve WEC mají současné prototypy LMP1 nahradit hypecary. Ve formuli 1 vstoupí v roce 2021 v platnost nová technická pravidla i komerční dohody. Red Bull zvažuje, že pokud by mu změny ve F1 nevyhovovaly, přešel by právě do WEC.

Red Bull je ve formuli 1 jako tým od roku 2005, kdy převzal Jaguar. Na svém kontě má zisk čtyř titulů v řadě mezi týmy i jezdci. Současná pravidla mu ale nevyhovují. V hybridní éře získal Red Bull s Renaultem jen pár vítězství. Štěstí nyní hledá ve spolupráci s Hondou.

V roce 2021 se má F1 změnit. Přijdou nová technická pravidla i komerční smlouvy. Pokud by Red Bullu nové pořádky nevyhovovaly, je připraven zvednout kotvy. Nový přístav? Zřejmě WEC a Le Mans.

„Do roku 2020 máme smlouvu,“ řekl Helmut Marko pro Autosport. „Dokud nebudou pravidla ohledně motorů a Concordská smlouva, tak Red Bull ani Honda neudělají žádné rozhodnutí. Určitě však nebudeme závislí na ostatních, jako tomu bylo v minulosti, kdy jsme prosili a poslouchali sliby, které nebyly dodrženy.“

„Mezi možnosti patří skončit, nebo dělat něco jiného. Jiný šampionát.“

Základem by byla Valkyrie 

Red Bull už dnes spolupracuje s Astonem Martin, se kterým postavil hypercar Valkyrie. Pod projektem je podepsaný také Adrian Newey. 

„S pravidly pro hypercary by mohlo být volbou Le Mans s Valkyrii,“ pokračuje Marko. Podle něj má projekt velký úspěch. „Všechny vozy byly okamžitě vyprodány. Je to další dobrý pilíř pro Red Bull Technologies.“

A co oboje?

Budoucí změny ve F1 mohou Red Bull motivovat k účasti ve Le Mans také jiným způsobem. Liberty chce zavést rozpočtový strop. Velké týmy, mezi které patří i Red Bull, budou muset provést restrukturalizaci.

„Kdyby ve formuli 1 existoval rozpočtový strop, museli bychom snížit počet lidí. Mohli bychom je použít v takových projektech (jako je le Mans).“ 

„Ačkoliv se Red Bull nikdy nezúčastnil 24 hodin, je to něco, o čem přemýšlíme.“

Podle Marka by hlavní finanční zátěž projektu nesl Aston Martin.

Foto: Getty Images / James Bearne

Doporučujeme

Články odjinud