Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Ve dvou závodních sériích se chystají velké změny. Ve WEC mají současné prototypy LMP1 nahradit hypecary. Ve formuli 1 vstoupí v roce 2021 v platnost nová technická pravidla i komerční dohody. Red Bull zvažuje, že pokud by mu změny ve F1 nevyhovovaly, přešel by právě do WEC.
Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Red Bull je ve formuli 1 jako tým od roku 2005, kdy převzal Jaguar. Na svém kontě má zisk čtyř titulů v řadě mezi týmy i jezdci. Současná pravidla mu ale nevyhovují. V hybridní éře získal Red Bull s Renaultem jen pár vítězství. Štěstí nyní hledá ve spolupráci s Hondou.

V roce 2021 se má F1 změnit. Přijdou nová technická pravidla i komerční smlouvy. Pokud by Red Bullu nové pořádky nevyhovovaly, je připraven zvednout kotvy. Nový přístav? Zřejmě WEC a Le Mans.

Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

„Do roku 2020 máme smlouvu,“ řekl Helmut Marko pro Autosport. „Dokud nebudou pravidla ohledně motorů a Concordská smlouva, tak Red Bull ani Honda neudělají žádné rozhodnutí. Určitě však nebudeme závislí na ostatních, jako tomu bylo v minulosti, kdy jsme prosili a poslouchali sliby, které nebyly dodrženy.“

„Mezi možnosti patří skončit, nebo dělat něco jiného. Jiný šampionát.“

Základem by byla Valkyrie 

Red Bull už dnes spolupracuje s Astonem Martin, se kterým postavil hypercar Valkyrie. Pod projektem je podepsaný také Adrian Newey. 

„S pravidly pro hypercary by mohlo být volbou Le Mans s Valkyrii,“ pokračuje Marko. Podle něj má projekt velký úspěch. „Všechny vozy byly okamžitě vyprodány. Je to další dobrý pilíř pro Red Bull Technologies.“

A co oboje?

Budoucí změny ve F1 mohou Red Bull motivovat k účasti ve Le Mans také jiným způsobem. Liberty chce zavést rozpočtový strop. Velké týmy, mezi které patří i Red Bull, budou muset provést restrukturalizaci.

„Kdyby ve formuli 1 existoval rozpočtový strop, museli bychom snížit počet lidí. Mohli bychom je použít v takových projektech (jako je le Mans).“ 

„Ačkoliv se Red Bull nikdy nezúčastnil 24 hodin, je to něco, o čem přemýšlíme.“

Podle Marka by hlavní finanční zátěž projektu nesl Aston Martin.

Foto: Getty Images / James Bearne

Další článek: Giovinazzi nechce u Sauberu napodobovat Leclerca

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.