Red Bull začíná budovat zázemí pro vývoj motoru

Red Bull podle Auto Motor und Sport připravuje infrastrukturu, která by mu měla umožnit stavbu vlastního motoru. To ale nutně neznamená, že se k takovému kroku nakonec odhodlá.
Red Bull začíná budovat zázemí pro vývoj motoru

Red Bull a Renault si přes média vyměňují názory. Red Bullu vadí nízká spolehlivost, špatná komunikace a také absence slibovaného zlepšení. Renault vrací úder argumenty o ne zcela dobrém RB11, nátlaku, po němž musel změnit obvykle procesy a dokonce viní Neweyho ze lži.

Podle Auto Motor und Sport je pravda někde uprostřed. Kvjata v Austrálii už před startem odstavila závada na převodovce. Kvjatův vůz ještě nebyl ani zpět v boxech a z garáže Red Bullu už létala jedna kritika Renaultu za druhou – mluvilo se o vibracích motoru jako o možné příčině. Nakonec za to mohl podle Red Bullu tlak oleje. Renault říká, že Red Bull už pod parc fermé vyměnil jednu součástku a to špatně. Na druhou stranu Ricciardův vůz v trénincích ujel jen 48 km.

Red Bull přišel na důvod poruchy Kvjatova vozu

Red Bull přišel na důvod poruchy Kvjatova vozu

Renault zase říká, že vůz Red Bullu je nervózní v zatáčkách nejen kvůli motoru ale také kvůli šasi. Podle AMuS tyto problémy Red Bull ale už odstranil. Na druhou stranu stále nenasadil balík úprav, kterým má vévodit nový kratší nos. Jeho vývoj je ale komplikovaný, není snadné s ním projít nárazovými testy. Až tento balík Red Bull nasadí, měl by zrychlit až o půl sekundy.

Nedůvěra Red Bullu vede k tomu, že jako odběratel stále více zasahuje do práce Renaultu. Ať už jde o odborníky, kteří se zabývají systémy na rekuperaci energie, testy na stolici AVL ve Štýrském Hradci apod. To společně s výroky pro změnu podkopává důvěru Renaultu, který mezitím zvažuje koupi některého z týmů.

Podle AMuS se nyní Red Bull chystá k razantnímu kroku. Hodlá si pořídit Virtuální testovací dráhu (VTT). Na tomto zařízení je možné testovat motor společně s převodovkou a podvozkem. Podobným zařízením přitom disponují jen Mercedes, Honda a firma AVL (její zařízení chce koupit údajně Ferrari). Chystají se v Milton Keynes na stavbu vlastní pohonné jednotky?

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Mosley: Více peněz je jako větší motor

24. ledna | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.