Red Bull vzal část problémů s chlazením na sebe

Red Bull vzal část problémů s chlazením na sebe

Šéfdesignér Red Bullu Racing Adrian Newey přiznal, že musel RB10 upravit, aby odstranil některé problémy, které měl tým v prvních testech.

Po testech v Jerezu sice šéf týmu Christian Horner ukazoval prstem na Renault a odmítl obvinit Neweyho, ten ale přiznal, že i on měl co napravovat.

"Na naší straně, na rozdíl od strany Renaultu, nás zastavil problém, kdy část karoserie blízká výfuku začínala hořet," vysvětloval Newey Autosportu. "Je to problém, který snad dokážeme vyřešit do Bahrajnu."

"Šlo jen o nedostatek času. Bylo to něco, co jsme mohli odladit na dynamometru, kdybychom dali vše dohromady dřív. Ale Renault nestíhal testování na dynamometru a my jsme nestíhali udělat díly včas. Takže myslím, že kdyby to bylo o pár týdnů později, mohli jsme vše vyřešit v soukromí na dynamometru. Ale bohužel se to stalo na veřejnosti."

Přehřívání auta v oblasti výfuků vzal tedy Newey na sebe, ale říká, že Renault není ve svých nárocích zrovna skromný.

"Uznáváme, že to byl problém Red Bullu. Dalo by se říct, že to byl důsledek agresivního sestavení auta, ale měli jsme dojem, že musíme trochu riskovat, abychom měli dobrý komplet, který minimalizuje dopady velkých požadavků na chlazení."

"Zdá se, že Renault má zvlášť velké požadavky na chlazení. Každý ze třech výrobců motorů bude mít jiné cíle pro teplotu vzduchu, který se vrací do pléna, ale Renault nám dal dost náročný cíl. Když se nám to podaří, bude to mít spoustu výhod, ale není jednoduché to dokázat."

Tyto požadavky jsou ale především důsledkem nových pravidel. Nároky na chlazení nevzrostly kvůli samotným spalovacím motorům, ale kvůli přítomnosti turba, větších systémů na rekuperaci energií a rozsáhlejší elektroniky.

"Znamená to, že celková velikost chladičů je asi dvakrát větší než u loňského vozu s osmiválcem. Takže dát tohle všechno dohromady bez velkých negativních dopadů na aerodynamiku, je opravdu výzva," dodal Newey.

Doporučujeme

Články odjinud