Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner už má dost obviňování z nelegálních technických řešení, proto v Malajsii vysvětlil, proč je křídlo RB7 tak blízko zemi.
Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Lewis Hamilton řekl po GP Malajsie, že McLaren buď musí zkopírovat ´ohebné´ přední přítlačné křídlo Red Bullu, nebo zajistit uzavření příslušné mezery v pravidlech, která ho umožňuje. Jenson Button pak dnes v Malajsii potvrdil, že se podle několika lidí přední křídlo RB7 ohýbá víc, než by odpovídalo pravidlům.

Christian Horner ale nese takovou kritiku nelibě, a proto se v Sepangu snažil vysvětlit, proč se na záběrech z jízd zdá, že je přední křídlo Red Bullu povrchu tratě blíž, než by mělo. Lze ovšem pochybovat o tom, že toto vysvětlení soupeře uspokojí a ukončí veškerou polemiku.

"Dobře, pokusím se vám jednoduše vysvětlit, jak to funguje... McLaren vyvinul auto, které má velmi malou světlou výšku vzadu, a proto jim nízké přední křídlo nefunguje," cituje Hornera Autosport. "Naše auto má poměrně velký náklon dopředu, takže jeho zadní část je nevyhnutelně výš a přední část níž, blíž zemi. Je to naprosto zřejmá věc, a proto naše křídlo vyhovuje pravidlům. Je blíž k zemi, protože náklon našeho vozu je větší. Je to elementární matematika."

Podle Hornera sice bere Red Bull obvinění z nelegálních řešení spíš jako kompliment, ale na druhé straně nelze pochybovat, že je nejen přední část jeho vozu zcela v pořádku.

"Myslím, že naše přední křídlo bylo testováno častěji než jakékoliv jiné v pit lane a vyhovuje pravidlům. To je naší povinností. Nemusíme projít testem McLarenu, musíme projít testem FIA. A tomu plně vyhovuje," připomněl. "Oni vyvinuli auto, které má jinou filozofii než to naše, takže naše křídlo má jiné přínosy než to jejich. To je podstata této věci."

Polemika o ohebném křídle unavuje také Sebastiana Vettela. "Abych byl upřímný, moc jsem toho o něm v posledním týdnu a půl nepřečetl, ale když jsem se to doslechl, nejdřív jsem zkontroloval datum, jestli hovoříme o roce 2010 nebo 2011," řekl s úsměvem. "Byl jsem trochu zmatený, protože jsem si myslel, že už to máme za sebou. Takže se těším, až v kvalifikaci použiji systém pro změnu světlé výšky! Co chcete, abych řekl? Abych byl upřímný, nemám k tomu co říct. S autem jezdíme, jak s ním jezdíme, v Melbourne jsme měli dobrý víkend a jsme soustředění na současné dění."

Diskuze (185) Další článek: Letos bude závod v Malajsii znovu loterií, odhaduje Schumacher
17:05 | Nejen, že Pérezovi po celý závod nefungovalo pití, ale ještě musel 56krát projet pod reklamou Heinekenu "Nikdy nepij, když řídíš".
24. října | Jamie Chadwick vyhrála druhý ročník W Series
24. října | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
24. října | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod Verstappen