Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner už má dost obviňování z nelegálních technických řešení, proto v Malajsii vysvětlil, proč je křídlo RB7 tak blízko zemi.
Red Bull vysvětlil tajemství svého předního křídla

Lewis Hamilton řekl po GP Malajsie, že McLaren buď musí zkopírovat ´ohebné´ přední přítlačné křídlo Red Bullu, nebo zajistit uzavření příslušné mezery v pravidlech, která ho umožňuje. Jenson Button pak dnes v Malajsii potvrdil, že se podle několika lidí přední křídlo RB7 ohýbá víc, než by odpovídalo pravidlům.

Christian Horner ale nese takovou kritiku nelibě, a proto se v Sepangu snažil vysvětlit, proč se na záběrech z jízd zdá, že je přední křídlo Red Bullu povrchu tratě blíž, než by mělo. Lze ovšem pochybovat o tom, že toto vysvětlení soupeře uspokojí a ukončí veškerou polemiku.

"Dobře, pokusím se vám jednoduše vysvětlit, jak to funguje... McLaren vyvinul auto, které má velmi malou světlou výšku vzadu, a proto jim nízké přední křídlo nefunguje," cituje Hornera Autosport. "Naše auto má poměrně velký náklon dopředu, takže jeho zadní část je nevyhnutelně výš a přední část níž, blíž zemi. Je to naprosto zřejmá věc, a proto naše křídlo vyhovuje pravidlům. Je blíž k zemi, protože náklon našeho vozu je větší. Je to elementární matematika."

Podle Hornera sice bere Red Bull obvinění z nelegálních řešení spíš jako kompliment, ale na druhé straně nelze pochybovat, že je nejen přední část jeho vozu zcela v pořádku.

"Myslím, že naše přední křídlo bylo testováno častěji než jakékoliv jiné v pit lane a vyhovuje pravidlům. To je naší povinností. Nemusíme projít testem McLarenu, musíme projít testem FIA. A tomu plně vyhovuje," připomněl. "Oni vyvinuli auto, které má jinou filozofii než to naše, takže naše křídlo má jiné přínosy než to jejich. To je podstata této věci."

Polemika o ohebném křídle unavuje také Sebastiana Vettela. "Abych byl upřímný, moc jsem toho o něm v posledním týdnu a půl nepřečetl, ale když jsem se to doslechl, nejdřív jsem zkontroloval datum, jestli hovoříme o roce 2010 nebo 2011," řekl s úsměvem. "Byl jsem trochu zmatený, protože jsem si myslel, že už to máme za sebou. Takže se těším, až v kvalifikaci použiji systém pro změnu světlé výšky! Co chcete, abych řekl? Abych byl upřímný, nemám k tomu co říct. S autem jezdíme, jak s ním jezdíme, v Melbourne jsme měli dobrý víkend a jsme soustředění na současné dění."

Další článek: Letos bude závod v Malajsii znovu loterií, odhaduje Schumacher

20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00