Red Bull vysvětlil, co se dělo s Vettelem v závěru GP Malajsie

Po posledním závodě v Sepangu se objevila spousta spekulací o tom, proč Sebastian Vettel dostával příkazy odstavit vůz a proč je nerespektoval. Christian Horner vysvětlil, jak to bylo.
Red Bull vysvětlil, co se dělo s Vettelem v závěru GP Malajsie

Stejně jako ve voze Marka Webbera se i Vettelovi porouchala vysílačka, takže v Malajsii neměl rádiové spojení s týmem. Jedinou možností pro komunikaci zůstala informační tabule na boxové zdi, a ta není nejefektivnější.

"V podstatě se stalo to, že po kolizi s Kartykejanem ta roztržená pneumatika poškodila chlazení levé zadní brzdy i samotnou brzdu. Ta část vozu se pak začala přehřívat," popisoval šéf týmu Christian Horner pro Sky Sports.

"Takže jsme z hlediska bezpečnosti skutečně měli obavu, že by mohlo dojít ke katastrofickému selhání, což by ho poslalo do ošklivého smyku nebo nehody. Takže jsme v tu chvíli říkali, že bychom měli auto zastavit. Sebastian tu situaci zvládal dobře, věděl, co se děje, cítil, že má brzdový pedál delší chod, řekl nám to po závodě."

Vettel ale nechtěl zastavit, protože se domníval, že ještě může nastat šance získat zpět alespoň jeden bod.

"Maldonado pak odstoupil a zbývalo jedno kolo, takže vás pak napadne: ´OK, zůstaneme na trati, protože jestli se stane něco dalšího, je tu potenciál na zisk bodu," pokračoval Horner. "Ale teploty (poškozené části auta) šly dál nahoru, takže jsme řekli: ´Dobře, pokusme se ho zastavit, protože nechceme riskovat jeho bezpečnost.´"

"Ale tato zpráva se do vozu bohužel už nedostala. Jak se nakonec ukázalo, Sebastian v posledním kole prakticky nebrzdil, chtěl vidět šachovnicovou vlajku."

Vettel si o pozornost řekl znovu po závodě, když Narajna Kartykejana označil za idiota. Horner to neschvaluje, ale chápe, jak k tomu vyjádření došlo.

"Těm klukům mávají mikrofonem před obličejem těsné poté, co v podstatě ztratil čtvrté místo. Samozřejmě byl naštvaný a ventiloval svoji frustraci," uvedl. "Ale to se prostě stává. Myslím, že jakýkoliv jezdec by byl v takové situaci naštvaný."

"Stewardi konstatovali, že Narajn chyboval, a podle toho se zachovali. Ale nemyslím, že bychom mohli Sebastianovi vyčítat, že byl v té situaci trochu frustrovaný."

Další článek: Toni Cuquerella se stal technickým ředitelem HRT

10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.