Red Bull vyrazil do boje proti motoru Ferrari. FIA vydala směrnici

Soupeřům nedá spát síla motoru Ferrari. Korespondence s FIA vyústila ve vydání technické směrnice.
Red Bull vyrazil do boje proti motoru Ferrari. FIA vydala směrnici

Tři největší týmy udržovaly v posledních měsících příměří – při jednání o nových pravidlech byly do značné míry na jedné lodi. Opatření jako rozpočtový strop, standardizace dílů a další omezení měla dopadnout nejvíce právě na ně a vyrovnat startovní pole.

Sportovní pravidla 2021: kratší víkend a více nováčků

Sportovní pravidla 2021: kratší víkend a více nováčků

Nyní je ale příměří konec. Podle Auto Motor und Sport se Red Bull (ale určitě také Mercedes) snaží odhalit tajemství síly motoru Ferrari. 

Současná pravidla definují dva palivové limity. Jedním z nich je průtok paliva, který měří senzor. Pokud naměří vyšší průtok paliva, má tým problém. Teoreticky by to mělo vést k diskvalifikaci ze závodu, případně kvalifikace.

Průtok musí být maximálně 100 kg za hodinu. Senzor neměří nepřetržitě, ale v intervalech. Pokud někdo dokáže v době, kdy senzor neměří, přivést do spalovacího procesu více paliva, získá tím výhodu v podobě vyššího výkonu a to zejména při zrychlováni. 

Nikdo zatím proti Ferrari nepodal oficiální protest. Týmy se pouze dotazovaly na legálnost určitých opatření, ale nikdy nedostaly uspokojivou odpověď.

Red Bull se nedávno zeptal, zda by bylo legální překračovat průtok paliva v intervalech mezi měřeními senzoru. FIA uvedla, že by to bylo nelegální a vydala technickou směrnici TD 039/19.

Je to hanba, říká Binotto ohledně diskusí o legálnosti motoru Ferrari

Je to hanba, říká Binotto ohledně diskusí o legálnosti motoru Ferrari

Co bude dál? Nic. Pokud někdo pravidla tímto způsobem do teď obcházel, měl by toho nechat. Red Bull bude nyní patrně podrobně analyzovat rychlost Ferrari na rovinkách. Pokud bude stále stejně vysoká, je zřejmé, že mířil špatným směrem a tajemství Ferrari leží jinde. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Sportovní pravidla 2021: kratší víkend a více nováčků

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10