Red Bull vyhodnotil riziko pneumatik jako minimální, proto nepřezul

Red Bull vyhodnotil riziko pneumatik jako minimální, proto nepřezul

Red Bull Racing měl sice po kvalifikaci ve Spa obavy o bezpečnost pneumatik v závodě, ale nebyly tak velké, aby přezul a nechal jezdce startovat z boxové uličky.

Podle Pirelli se Red Bull sám uvedl do problémů, když na vozech v belgické kvalifikaci nastavil větší než doporučený odklon předních kol. Kvůli tomu docházelo k přetěžování pneumatik a tvorbě puchýřů. Red Bull pak chtěl spolu s některými dalšími týmy před závodem výjimku, aby mohl beztrestně přezout a nemusel startovat z boxové uličky.

"V sobotu večer jsme zjistili, že jsou puchýře nejen na našich vozech, ale také na vozech některých soupeřů," vysvětloval šéf týmu Red Bull Christian Horner. "V tu chvíli jsme měli obavy, že by to mohlo představovat bezpečnostní problém pro všechny týmy, takže se jednalo o tom, že by se přední pneumatiky přezuly všem, kdo byli ve třetí části kvalifikace, a že by se možná umožnila změna odklonu kol."

FIA ale změny na voze před závodem nepovolila, respektive neudělila žádnou výjimku, takže v případě změn nastavení či přezutí by daný vůz musel ze startovního roštu do pit lane. Red Bull sice měl obavy o bezpečnost, ale usoudil, že riziko není velké.

"Domnívali jsme se, že jsou pneumatiky pro start závodu bezpečné, takže jsme s nimi odstartovali," řekl Horner. "Byli jsme opatrní, proto byl první stint u obou jezdců velmi, velmi krátký, jelikož se ty puchýře objevovaly na části pneumatiky, kde to vypadalo velmi špatně, přímo na jejím rameni."

Po prvních zastávkách v boxech si tým pneumatiky prostudoval a potvrdil si, že to s jejich životností není tak špatné, jak se mohlo na první pohled zdát. Nakonec si Vettel vystačil se třemi zastávkami, Webber dokonce jen se dvěma.

Horner ovšem přiznal, že tým před závodem skutečně zvažoval, že oba vozy přezuje a nechá je odstartovat z pit lane. "Uvažovali jsme o tom hodně. Musíte brát v úvahu bezpečnost. Pirelli nám hodně pomohlo, pracovali jsme s jejich inženýry a informacemi od nich. Díky tomu jsme mohli učinit rozhodnutí."

Své k tomu měli příležitost říct také Vettel a Webber. "Promluvili jsme si o tom s jezdci a řekli jim: ´Podívejte se, taková je situace, takovou zpětnou vazbu máme od Pirelli.´ Sedli jsme si s Pirelli a řekli, že je podle nás riziko minimální. Zeptali jsme se jezdců, jestli je to pro ně v pořádku, a oni s tím museli souhlasit," popisoval Horner.

Zcela bez nervozity se ale závod neobešel. "Nikdo z nás asi nebyl úplně v klidu, ale museli jsme věřit informacím, které jsme měli, a zpětné vazbě od specialistů. V tomto ohledu se nám dostalo skvělé podpory," dodal šéf vítězného týmu.

Doporučujeme

Články odjinud