Red Bull věří, že se na špičce udrží i příští rok

I když bude zřejmě čelit návratu McLarenu a Ferrari.
Red Bull Racing vystoupil v letošní sezóně na špičku formule 1, dokázal vítězit v kvalifikacích a závodech, často měl nejrychlejší auto a bojoval o oba tituly. Dobře využil změn v pravidlech, ale nedomnívá se, že by si svojí formu neudržel v příštím roce.

Regule se nebudou v sezóně 2010 tolik lišit a navíc je očekáván návrat na vrchol týmů Ferrari a McLaren.

"Nikdy to není snadné a myslím, že bylo pozoruhodné, jak se letos přelévala forma mezi týmy," řekl šéf rakouské stáje Christian Horner. "Ale nakonec jsou pravidla stejná pro všechny a my jsme s naším letošním vozem nezačali o nic dříve než McLaren. S RB5 jsme začali celkem pozdě, ale máme skvělý tým lidí a pod vedením Adriana Neweyho podali brilantní výkon, neustále se zlepšovali."

"Nevidím důvod, proč bychom neměli být schopní stavět na kontinuitě a úspěších, kterých jsme letos dosáhli. Ale určitě máme velmi silné soupeře. Musíme si uvědomit, že jsme pořád nezávislý tým. A myslím, že tým může být hrdý na to, čeho letos dosáhl. Jak jsem řekl, příští rok budeme jako tým jen silnější."

Zatímco před začátkem letošní sezóny čekal Red Bull Racing na své první vítězství v závodě, nyní se pyšní poměrně působivou bilancí. Vyhrál pět Grand Prix, z toho třikrát obsadil první dvě místa. Čtrnáctkrát stáli jeho jezdci na stupních vítězů a doposud získal 135,5 bodu.

Podle Hornera prohrál jeho tým souboj s Brawnem GP už v úvodu sezóny. Jenson Button vyhrál šest z prvních sedmi závodů a spolu s Rubensem Barrichellem pomohl vybudovat téměř čtyřicetibodový náskok v poháru konstruktérů.

Red Bull Racing a Sebastian Vettel ztratili podle svého šéfa z několika důvodů, jedním z nich byla definitivní legalizace dvojitých difuzorů. "To mělo myslím velké dopady v úvodu roku, ale na šampionát je třeba hledět jako na celek," řekl.

"Na začátku roku jsme hodně ztratili, ale nebylo to jen kvůli dvojitému difuzoru. Byl tu ten incident s Kubicou, když se vrátíte k Melbourne, což nás stálo hodně. Pak se k tomu přidala penalizace deseti míst, nehoda v Monaku, plus selhání motoru ve Valencii a penalizace průjezdu boxovou uličkou."
Další článek: Renault by si rád vyzkoušel Bruna Sennu v testech