Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Tým Red Bull Racing uzavřel své vyšetřování nehody z Nürburgringu, při které uvolněné kolo z vozu Marka Webbera zranilo kameramana.
Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Webber dostal při své zastávce v boxech signál k odjezdu, i když jeho pravé zadní kolo nebylo řádně přichyceno k vozu.

Red Bull vysvětlil, jak k tomu došlo. Mechanici mají na svých pistolích speciální tlačítko, jehož stisknutím signalizují, že mají svoji práci hotovou. A během Australanovy zastávky došlo omylem ke stisknutí tohoto tlačítka.

Mechanikovi se totiž kolo zkřížilo a nedařilo se mu utáhnout matici. Proto vzduchovou pistoli přepnul na opačný chod, aby ji odšrouboval. Při zpětném chodu se mu ale pistole v rukou cukla a jeho palec stiskl tlačítko signalizující, že je vše hotovo, i když matice nebyla v tu chvíli přišroubovaná k vozu.

Elektronický systém proto dostal od všech kol potřebné signály, aby mohl být semafor přepnutý na zelenou pro Webbera. Při rozjezdu se kolo ihned uvolnilo a vydalo se vlastní cestou po boxové uličce.

Red Bull nyní přijme opatření, která budou mít za cíl takovým incidentům zabránit. Přepracuje své vzduchové pistole tak, aby mechanici nemohli stisknout "go" tlačítko omylem, případně aby jeho stisknutí nebral systém jako pozitivní signál, pokud je pistole přepnutá do zpětného chodu.

Navíc pokud dojde během pit stopu k nějakým problémům, bude mít mechanik, jenž na zastávky dohlíží a ovládá semafor, povinnost počkat si na potvrzení od kolegy u příslušného kola, že je vše v pořádku.

Další článek: Chilton: Jsem se svými výkony spokojený, ukázal jsem, proč jsem tady

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00