Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Tým Red Bull Racing uzavřel své vyšetřování nehody z Nürburgringu, při které uvolněné kolo z vozu Marka Webbera zranilo kameramana.
Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Webber dostal při své zastávce v boxech signál k odjezdu, i když jeho pravé zadní kolo nebylo řádně přichyceno k vozu.

Red Bull vysvětlil, jak k tomu došlo. Mechanici mají na svých pistolích speciální tlačítko, jehož stisknutím signalizují, že mají svoji práci hotovou. A během Australanovy zastávky došlo omylem ke stisknutí tohoto tlačítka.

Mechanikovi se totiž kolo zkřížilo a nedařilo se mu utáhnout matici. Proto vzduchovou pistoli přepnul na opačný chod, aby ji odšrouboval. Při zpětném chodu se mu ale pistole v rukou cukla a jeho palec stiskl tlačítko signalizující, že je vše hotovo, i když matice nebyla v tu chvíli přišroubovaná k vozu.

Elektronický systém proto dostal od všech kol potřebné signály, aby mohl být semafor přepnutý na zelenou pro Webbera. Při rozjezdu se kolo ihned uvolnilo a vydalo se vlastní cestou po boxové uličce.

Red Bull nyní přijme opatření, která budou mít za cíl takovým incidentům zabránit. Přepracuje své vzduchové pistole tak, aby mechanici nemohli stisknout "go" tlačítko omylem, případně aby jeho stisknutí nebral systém jako pozitivní signál, pokud je pistole přepnutá do zpětného chodu.

Navíc pokud dojde během pit stopu k nějakým problémům, bude mít mechanik, jenž na zastávky dohlíží a ovládá semafor, povinnost počkat si na potvrzení od kolegy u příslušného kola, že je vše v pořádku.

Diskuze (46) Další článek: Chilton: Jsem se svými výkony spokojený, ukázal jsem, proč jsem tady
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10