Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Tým Red Bull Racing uzavřel své vyšetřování nehody z Nürburgringu, při které uvolněné kolo z vozu Marka Webbera zranilo kameramana.
Red Bull už ví, proč mohl Webber odjet s neupevněným kolem

Webber dostal při své zastávce v boxech signál k odjezdu, i když jeho pravé zadní kolo nebylo řádně přichyceno k vozu.

Red Bull vysvětlil, jak k tomu došlo. Mechanici mají na svých pistolích speciální tlačítko, jehož stisknutím signalizují, že mají svoji práci hotovou. A během Australanovy zastávky došlo omylem ke stisknutí tohoto tlačítka.

Mechanikovi se totiž kolo zkřížilo a nedařilo se mu utáhnout matici. Proto vzduchovou pistoli přepnul na opačný chod, aby ji odšrouboval. Při zpětném chodu se mu ale pistole v rukou cukla a jeho palec stiskl tlačítko signalizující, že je vše hotovo, i když matice nebyla v tu chvíli přišroubovaná k vozu.

Elektronický systém proto dostal od všech kol potřebné signály, aby mohl být semafor přepnutý na zelenou pro Webbera. Při rozjezdu se kolo ihned uvolnilo a vydalo se vlastní cestou po boxové uličce.

Red Bull nyní přijme opatření, která budou mít za cíl takovým incidentům zabránit. Přepracuje své vzduchové pistole tak, aby mechanici nemohli stisknout "go" tlačítko omylem, případně aby jeho stisknutí nebral systém jako pozitivní signál, pokud je pistole přepnutá do zpětného chodu.

Navíc pokud dojde během pit stopu k nějakým problémům, bude mít mechanik, jenž na zastávky dohlíží a ovládá semafor, povinnost počkat si na potvrzení od kolegy u příslušného kola, že je vše v pořádku.

Diskuze (46) Další článek: Chilton: Jsem se svými výkony spokojený, ukázal jsem, proč jsem tady
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10