Rakouští mistři světa zvažují možnost samostatného testu pro italského dodavatele pneumatik. Na rozdíl od Mercedesu by v něm ale použili dva roky starý vůz.
Po kontroverzní Grand Prix Velké Británie, v níž hned čtveřici jezdců znenadání explodovala levá zadní pneumatika, se Mezinárodní automobilová federace rozhodla pozměnit pravidla ohledně sezonního testování, aby tak umožnila Pirelli vyřešit své problémy.
V rámci těchto změn bylo závodním jezdcům povoleno zúčastnit se jednoho dne testu mladých talentů, a to za účelem vývoje pneumatik. Pirelli navíc bude moci uspořádat hned dvě tisícikilometrové jízdy, které se uskuteční v nadcházejících týdnech na okruzích v Le Castellet a Barceloně. Během nich smí využít služeb dvou týmů, které jim poskytnou své monoposty z roku 2011. A jedním z těch, jež o soukromém testu uvažují, je mimo jiné i Red Bull.
“Uvidíme. Je to něco, co musíme s Pirelli prodiskutovat. Je na nich, aby posoudili, co potřebují a co od toho testování vyžadují,“ cituje Christiana Hornera Press Association Sport.
Pokud ovšem Rakušané tuto možnost využijí, hodlají se vyvarovat chyb Mercedesu: “Ať už se ale stane cokoliv, musí to být uděláno transparentně. Nechceme, aby se lidé potichu vypařili za zavřenými dveřmi - a nosili neoznačené helmy.“
Avšak ještě před tím, než se tyto testy uskuteční, chtějí se zástupci Pirelli sejít s představiteli federace a vyjasnit si některé klíčové otázky. Teprve poté se Italové obrátí na jednotlivé týmy.
“FIA řekla, že tomu (testování) otevře dveře, což je dobrý krok vpřed,“ podotýká šéf Pirelli Paul Hembery. “Teď si potřebujeme sednout společně s FIA, Jeanem Todtem a Charliem Whitingem a definovat, co doopravdy chceme. Pak půjdeme za týmovými šéfy a řekneme: ‘Podívejte, tohle je potřeba udělat, abychom se posunuli vpřed,'“ dodává.