Rozdíly ve výkonech motorů jsou pro Red Bull Racing stále důvodem k nespokojenosti. Zatím dokáže ztráty kompenzovat kvalitami ostatních částí vozu, ale to nemusí trvat věčně.
"Když si vezmete základní studie, vychází z nich, že ztrácíme tři až pět procent výkonu, což je 30 - 35 koní," cituje šéfa RBR Christiana Hornera Autosport. "To jsou až čtyři desetiny na kolo, ale dokud neprovedete skutečné srovnání na dynamometru, jistotu mít nemůžete."
Za nejlepší agregát startovního pole je považován Mercedes a právě s ním Red Bull porovnává jednotku od Renaultu, kterou používá. Šéf týmu Mercedes GP se nedávno ohradil, že výkon není vše, důležitá je také spotřeba paliva, potřeby chlazení, využitelnost a jiné parametry.
"Výkon je tak důležitý element, že stojí na vrcholu a vyměnili byste ho za jakýkoliv jiný parametr," oponuje Horner. "Co se týče spotřeby paliva, tak když máte méně koní, spotřebujete méně paliva, protože generujete nižší teploty. Ale když máte víc koní a jedete konzervativněji, můžete na tom být stejně, ale máte ho (výkon) pro případ potřeby. Je to naprosto klíčová věc."
Podle Hornera některé týmy zablokovaly srovnání jednotlivých motorů, na kterém se před uplynulou zimou všichni dohodli. Red Bull se však nevzdává naděje, že FIA zakročí, aby rozdíly mezi agregáty nebyly tak velké.
"Kvůli homologaci je tento výrobek zmrazený i se svým výkonem," připomněl Horner. "Mercedes dal jasně najevo, že dalšímu týmu v příštím roce motory dodávat nebude, takže se spoléháme na FIA, týmy a výrobce, že zajistí zdravé prostředí. Není dobré, když má jeden motor významný náskok před ostatními."
Red Bull se domnívá, že vzhledem k volnosti ve vývoji ostatních částí se vozy budou výkonnostně sbližovat, což bude mít ten důsledek, že rozhodujícím faktorem se stane výkon motorů. Pak by ztrátu agregátu Renault už jen těžko doháněl.