Dnes, 3. února 2013, došlo k jedné z nejočekávanějších událostí zimy. Tým Infiniti Red Bull Racing předvedl svou nejnovější zbraň, se kterou hodlá vyhrát další tituly.
Red Bull v neděli po obědě ve svém sídle v Milton Keynes odhalil dlouho očekávaný vůz, se kterým bude závodit v sezoně 2013. Ponese označení RB9. Na trati se poprvé objeví v úterý ve španělském Jerezu, kde budou zahájeny první oficiální předsezonní testy.
Na akci pochopitelně nemohlo chybět vedení týmu a jezdci Sebastian Vettel a Mark Webber. Právě oni před zraky členů týmu, obchodních partnerů a zástupců médií (jimž ovšem bylo přísně zakázáno pořizovat fotografie a videozáznamy) z vozu stáhli přikrývku a první šťastlivci si tak mohli prohlédnout další formuli z rýsovacího prkna Adriana Neweyho. Úřadující mistr světa Vettel se vyjádřil následovně:
"Je samozřejmě fajn dívat se dozadu na to, čeho jsme dosáhli. Nyní ale začínáme od nuly. Máme před sebou další dlouhý rok a další obrovskou výzvu. Těším se na to a to, co se dělo loni, jsem pustil z hlavy. Lidé od nás očekávají velké věci, ale také my sami chceme, aby se nám dařilo.
Jsem doslova nadšený. Je to poprvé, co vůz vidím vcelku. Do dneška jsem měl možnost prohlédnout si pouze jednotlivé díly. Vypadá to vážně pěkně. Nyní nám nezbývá nic jiného než se dát do práce. Už se těším, až do nového vozu usednu v testech a pak se v něm budeme prohánět v závodech."
Co říci měl i Mark Webber, pro kterého bude sezona 2013 již sedmým rokem stráveným u Red Bullu.
"Když jsem zde začínal, vůbec jsem netušil, že bych se tu mohl udržet tak dlouho. Kontinuita je věc, která není ve formuli 1 úplně běžnou záležitostí. Je důležité, že si vzájemně umíme pomoci udržet motivaci a nadšení pro věc. Jsme relativně malý tým, ale máme velké ambice a odhodlání, což nám umožňuje vítězit. Uplynulá léta jsem si užil a už se nemůžu dočkat nové sezony," řekl Webber.
Již nyní je jisté, že monopost RB9 nepatří k těm vozům, které se stydí za schod na nose - nenajdeme na něm ovšem otvory pro chlazení. To je způsobeno tím, že Red Bull sice na auto nasadil "panel cudnosti", nicméně výrazně menší než soupeři. Podle Neweyho by celkové zakrytí nosu přineslo příliš velký handicap v podobě nárůstu hmotnosti. Pozornost také přitáhne nové barevné schéma auta. Tmavě modrou vystřídaly fialové tóny v rámci propagace automobilky Infiniti, jež je titulárním sponzorem Red Bullu. Ačkoliv jsou letošní formule hlavně evolucemi loňských modelů, Christian Horner avizoval, že Red Bull RB9 je v mnoha ohledech novým začátkem. Technický ředitel Adrian Newey nicméně prohlásil, že revoluce jsme se vlastně ani dočkat nemohli:
"Je to vlastně vylepšené RB8. K žádným velkým změnám nedošlo. Je to především evoluce. Tento vůz stojí na stejných základech jako ten loňský. Vylepšení jsou hlavně v detailech. Upravili jsme oblasti, ve kterých jsme cítili, že se můžeme zlepšit. Klíčový bude vývoj v průběhu sezony.
Musíme dál pokračovat v poznávání pneumatik. Vždy, když už jsme si byli jistí, že jim rozumíme, se objevilo něco, co nás dokázalo překvapit. Navíc je letošní specifikace pneumatik hodně odlišná. Ze zkušenosti víme, že si je budeme moci pořádně ozkoušet až při testech.
Loňská bitva o titul byla samozřejmě velmi drsná. Museli jsme vyvíjet starý vůz a zároveň pracovat na novém, což nebylo snadné. Časový harmonogram byl velmi těsný. Fakt, že jsme byli schopni dva dny před prvními testy představit letošní vůz, považujeme za zaznamenáníhodný úspěch.
Je to stále obtížnější, neboť pravidla se moc nezměnila a od roku 2009 nedošlo k žádné markantní změně regulí. Pole se stmeluje, o čemž jsme se přesvědčili už loni, kdy dokázalo zvítězit hned osm různých pilotů," prozradil Adrian Newey.
Fotogalerie - Video
[MODXGalleryRef : 34843]