Okruh ve Spa prošel úpravami. Má být nyní bezpečnější a také přívětivější pro závody motorek.
Okruh ve Spa prošel úpravami. Kromě nové tribuny naproti starých boxů nebo posunu svodidel, což asi na výkony vozů nebude mít vliv, došlo k úpravě povrchu i změnám na trati.
V některých zatáčkách byla odstraněna část asfaltové únikové zóny a nahrazena kačírkem. Týká se to zatáček Brusel (8.) a La Source (1. zatáčka)
V zatáčkách Blanchimont (16. a 17.) byla posunuta svodidla, zvětšena úniková zóna, instalován kačírek.
„V letošním roce prošlo Spa největšími změnami, které jsme zažili od doby, kdy jsme tam začali jezdit v moderní éře formule 1,“ řekl Mario Isola pro Motorsport.com.
„Kromě nového asfaltu v pěti zatáčkách jsou zde také nové štěrkové zóny ve čtyřech zatáčkách, které jsou mnohem blíže k trati.“
Podle Isoly si budou muset dávat větší pozor, ale současně se také „zvyšuje pravděpodobnost, že se na povrch dostane štěrk.“
Red Bull si trať vyzkoušel
Red Bull nyní vydal video, na kterém je už tradiční „trip“ po některé ze zemí – tentokrát po Belgii. Nejde ale o obyčejný výlet po známých místech. Tentokrát je podtitulem videa „od simulace k realitě“.
Na videu je zachycen také vůz Red Bullu na upraveném okruhu ve Spa. Není jasné, kdy přesně video vzniklo, ale podle fáze prací na okruhu se zdá, že to muselo být někdy na začátku roku.
Red Bull pro filmováni nasadil vůz RB7 z roku 2011. Filmovat s historickým vozem na některém z okruhů kalendáře je pravidly povoleno – tým však musí svůj záměr nahlásit FIA a použít speciální pneumatiky pro tyto účely (show tyrers).
Je zřejmé, že Red Bull mohl „testem“ získat určitou výhodu, která však nebude s ohledem na odlišné pneumatiky a starý vůz příliš významná.