Mercedes musí před startem sezóny upravit svůj vůz poté, co FIA vydala novou technickou směrnici.
Red Bull má letos velmi vysoké ambice, takže každé snížení výkonu hlavního soupeře se hodí. Týmu stále nedá spát systém DAS.
„Naši právníci kontrolují, zda je systém DAS legální,“ potvrdil Helmut Marko.
Aktuálně to ale podle Auto Motor und Sport není největší problém Mercedesu. Podle inženýrů Red Bullu nejsou zadní brzdové kanálky některých týmů v souladu s pravidly. Týkat se to má Mercedesu a možná i Racing Pointu.
Technická pravidla definují oblasti, ve kterých se může přívod vzduchu k brzdám nacházet. Mercedes se patrně dostal mimo tuto oblast a používá tak více vzduchu k chlazení brzd nebo ráfků.
FIA na dotazy Red Bullu reagovala vydáním technické směrnice TD 014/20, která přívody vzduchu v zakázaných oblastech od prvního letošního závodu zakazuje.
Týmy musí provést úpravy. Nejjednodušším krokem je „zaslepit“ přívod vzduchu v zakázané oblasti. Změnám konstrukce zadních brzdových kanálků se ale týmy nevyhnou. Řešení je povolené jen pro první dva závody.
Foto: Getty Images / Mark Thompson