Představitelé týmu Red Bull Racing v Kanadě bagatelizovali povinnost odstranit díry ze zadní části podlahy vozu, která vyplynula ze změny postoje FIA.
Soupeři Red Bullu přesvědčili Mezinárodní automobilovou federaci, že ohraničené díry v podlaze před zadními koly nejsou legální. Mistři z Milton Keynes je tedy museli po Monaku odstranit, ale nestěžují si.
"Co se týče dopadů, které to bude mít na naši výkonnost, tak za prvé jsme vůbec neplánovali to tady použít. Jsou zanedbatelné," řekl šéf týmu Christian Horner. "Navíc se to netýká jen Red Bullu Racing, několik dalších vozů používalo podobný koncept."
Monopost RB8 je v Montrealu k vidění bez zmíněných děr a také Sebastian Vettel se domnívá, že nemá důvod k obavám. "Myslím, že na trati to nebude znamenat moc velký rozdíl, spíš to bylo trochu rozptylující v tom smyslu, že to bylo nejdřív nelegální, pak legální a pak znovu nelegální. Tím chci říct, že v budoucnu by mělo být rozhodování jednoznačné, aby nás takových věcí ušetřili," posteskl si německý pilot.
Horner zdůraznil, že rozhodnutí FIA neznamená, že byl monopost Red Bullu v Monaku nelegální. Prošel všemi kontrolami a technici federace mu dali zelenou, takže bylo vše v pořádku.
Důležité je to především z pohledu Marka Webbera, který závod vyhrál. Ten důrazně odmítl tvrzení, že zvítězil s nelegálním vozem. "Je mi jedno, kdo mi jak nadává, snesu jakoukoliv kritiku svého jezdění a hodně dalších věcí. Ale v tomhle kritiku neberu. Abych byl upřímný, tak mě to naprosto se.., protože naše auto prošlo každou technickou kontrolou po závodě."
"Auto prošlo testy po Bahrajnu, prošlo testy po Monaku a teď došlo k upřesnění pravidla, to pravidlo je teď jiné."