Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Red Bull si je jistý, že v Austrálii pravidla neporušil

Christian Horner pevně věří, že jeho tým Red Bull Racing vyhraje odvolání proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z domácího závodu v Melbourne.

Australan byl diskvalifikován proto, že podle stewardů jeho vůz opakovaně překračoval maximální povolenou spotřebu paliva 100 kilogramů za hodinu.

„My se odvoláváme na základě toho, že si myslíme, že jsme pevně přesvědčení, že jsme pravidla neporušili, že jsme nepřekročili 100 kilogramů paliva za hodinu, které smí auto a motor použít,“ uvedl Horner pro Sky Sports.

„Takže to je důvod našeho odovolání, myslíme si, že máme silné argumenty, a bude na odvolacím soudu, aby rozhodl.“

K závěru, že Red Bull porušil pravidla, došli stewardi na základě hodnot, které vykazoval senzor paliva. Podle Hornera ale o senzoru v pravidlech nic není.

„Náš případ stojí na tom, které hodnoty jsou správné,“ vysvětloval. „Máme senzor, který ujíždí a neposkytuje správné hodnoty, na straně druhé máme rozvod paliva, který je kalibrovaný a u kterého víme, že během víkendu zůstal přesný.“

„Následně byl zkontrolován a bylo shledáno, že nebyl vadný, že se nepohnul a neposkytoval proměnlivé hodnoty od chvíle, kdy byl do vozu instalován před závodním víkendem.“

„Náš argument je velmi prostý, a to že jsme neporušili Technická pravidla. Že jsme nepřekročili limit průtoku paliva a že ten senzor byl vadný, což snad dokážeme během toho odvolání.“

Týmy se sice mají řídit hodnotami vykazovanými senzorem paliva, ale to stojí jen v technické direktivě, nikoliv v pravidlech.

„Myslím, že problém s technickými nařízeními je, jak už jsme viděli v případě pneumatik Pirelli nebo dvojitého difuzoru, že nařízení, jak je to teď na jejich konci uváděno, jsou názorem technického delegáta. Nejsou pravidlem, nemají regulační charakter, jde čistě o názor.“

„My jsme vázáni Technickými a Sportovními pravidly. Bod 5.1.4 Technických pravidel říká, že nesmíte překročit spotřebu paliva 100 kg/h – to jsme neudělali. Proto máme názor, že jsme neporušili pravidla, a technická nařízení nemají regulační hodnotu.“

Odvolací řízení proběhne ale až v dubnu, takže jak bude Red Bull přistupovat ke spotřebě v Malajsii?

„Snad budeme mít senzor, který bude fungovat v souladu s rozvodem paliva a nebude tam ten rozdíl,“ odpověděl Horner. „To je v podstatě ta nejdůležitější věc, a pokud tam budou variace nebo rozdíly, budeme to samozřejmě muset probrat  s FIA, a asi nebudeme sami.“

Doporučujeme

Články odjinud