Po oznámení Hondy o odchodu z formule 1 po roce 2021 zvažoval Red Bull nejrůznější varianty pro zajištění konkurenceschopných pohonných jednotek. Do okruhu zájmu rakouské stáje se dostalo i Ferrari.
Red Bull v únoru oznámil, že zakládá vlastní společnost pro vývoj pohonných jednotek formule 1 Red Bull Powertrains, se kterou naváže na současné období. Hlavní tým i sesterské AlphaTauri nyní využívají motory Honda, jenomže japonská automobilka mění svoji strategii a po sezoně svět „královny motorsportu“ opustí.
Red Bull Powertrains se bude starat o pohonné jednotky Honda do konce sezony 2024. Do té doby bude vývoj motorů zmražen a v následující sezoně 2025 se dočkáme nové generace pohonných jednotek postavených podle nových technických regulí.
Ještě před rozhodnutím o zmražení vývoje zvažoval Red Bull nejrůznější alternativy pro nahrazení Hondy. Svého času bylo největším kandidátem na nového dodavatele motorů pro rakouský tým Ferrari.
„Bylo naprosto přirozené vést jednání se všemi dodavateli motorů,“ rozpovídal se na důležité téma šéf Red Bull Racing Christian Horner v podcastu Beyond the Grid.
„S Mercedesem to byla jen krátká diskuze a Toto Wolff něčemu takovému zjevně nebyl nakloněn.“
„Ve strategii Renaultu nefiguruje dodávání motorů týmu jako Red Bull, pravděpodobně největší ochotu pro spolupráci tak projevovalo Ferrari.“
„Vedli jsme s nimi určitá základní jednání, ale pomyšlení na to, že bychom se stali zákaznickým týmem a vše s tím spojené – takovou pilulku by před nástupem nových pravidel bylo jen těžké spolknout,“ uvedl Horner, jehož tým je aktuálně prakticky tovární stájí japonské Hondy a těší se veškerému servisu a exkluzivní podpoře.
„Proto jsme začali zkoumat takovou možnost, podle které by záležitosti pohonných jednotek zůstaly v kompetenci Red Bullu po dohodě s Hondou.“
„Základem pro něco takového bylo zmražení pohonných jednotek. V opačném případě bychom pro vývoj motoru neměli kapacity.“
Red Bull pro svoji novou odnož Red Bull Powertrains zlákal nemalé množství pracovníků od konkurence, přičemž mnoho nových zaměstnanců „přebíhá“ do rakouského tábora od Mercedesu. Mezi ně patří i Ben Hodgkinson, který bude stát v čele programu.
„Je to velký a odvážný krok k tomu, abychom vlastní osud udrželi ve vlastních rukou a přivedli vše pod jednu střechu v Milton Keynes. Díky tomu budeme spolu s Ferrari jediným týmem, který má všechna vývojová oddělení na jednom místě,“ upozornil šéf týmu, který aktuálně vede pořadí poháru konstruktérů.