Red Bull se neobává snižování rozpočtového stropu ve F1

Od příštího roku začne ve formuli 1 platit rozpočtový strop, který omezí výdaje stájí. Nejvíce se škrty přitom dotknou těch nejsilnějších týmů. Ačkoliv mezi ně patří i Red Bull, šéf týmu Christian Horner věří, že se jeho stáj nemá čeho bát.
Red Bull se neobává snižování rozpočtového stropu ve F1

Formule 1 minulý týden schválila změny pravidel, díky kterým v průběhu následujících let dojde k postupnému snižování rozpočtů týmů a většímu vyrovnání startovního pole.

V roce 2021 budou týmy za rok moci utratit 145 milionů dolarů, o rok později se hranice sníží na 140 milionů a v roce 2023 na 135 milionů dolarů. Přední týmy, mezi které se kromě Red Bullu řadí ještě Mercedes nebo Ferrari, se proto musí připravit na utahování opasků.

Red Bull přitom rozpočtový strop podporoval. „Myslím, že se musíte podívat, co je pro podnikání správné a vlastní zájem je někdy převážen zájmem sportu,“ řekl Horner pro Motorsport.com.

„Podíval jsem se na celkový obrázek. Ať už budou pravidla jakákoliv, je na nás, abychom se jim přizpůsobili a zajistili, že budeme co nejvíce konkurenceschopní. V průběhu let jsme v tom byli úspěšní a při těchto technických, sportovních a finančních pravidlech to budeme muset znovu využít,“ dodal.

Snížení celkového rozpočtu týmu se projeví také propuštěním některých zaměstnanců. Red Bull má však řadu aktivit také mimo F1 a podle Hornera proto bude možné zaměstnance přesunout k jiným projektům, aniž by přišli o práci.

Velké týmy budou muset snížit počet zaměstnanců. Nejlépe na tom může být McLaren, odhaduje Marko

Velké týmy budou muset snížit počet zaměstnanců. Nejlépe na tom může být McLaren, odhaduje Marko

„Nevyhnutelně to bude mít vliv na složení týmu, my ale máme ještě další aktivity. Máme další synergické projekty a pokročilé technologie, které rostou. Lidé jsou naším největším přínosem a tam, kde to bude možné, se budeme snažit chránit co nejvíce pracovních míst.“

Plánované změny ve formuli 1 přitom podle Hornera budou celkově pozitivní, i když se to projeví až po odeznění prvotních komplikací.

„Zabezpečuje to týmové náklady. Stále musíme vyřešit otázku příjmů, myslím ale, že náklady jsou tím podstatně snížené a pod kontrolou. Díky plánům na dalších pět let bude F1 zajímavější pro vnější investice, investory a sponzory,“ vidí Horner další pozitiva.

„Myslím si, že to snad určitým způsobem pomůže ochránit menší týmy a doufejme, že tyto nové technické předpisy zároveň pomohou vyrovnanějšímu závodění, což je určitě cílem a záměrem.“

Menší týmy by mohly zachránit zákaznické vozy, říká Horner

Menší týmy by mohly zachránit zákaznické vozy, říká Horner

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Preview: V Texasu startuje nová sezóna IndyCar

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen