Red Bull se neobává snižování rozpočtového stropu ve F1

Od příštího roku začne ve formuli 1 platit rozpočtový strop, který omezí výdaje stájí. Nejvíce se škrty přitom dotknou těch nejsilnějších týmů. Ačkoliv mezi ně patří i Red Bull, šéf týmu Christian Horner věří, že se jeho stáj nemá čeho bát.
Red Bull se neobává snižování rozpočtového stropu ve F1

Formule 1 minulý týden schválila změny pravidel, díky kterým v průběhu následujících let dojde k postupnému snižování rozpočtů týmů a většímu vyrovnání startovního pole.

V roce 2021 budou týmy za rok moci utratit 145 milionů dolarů, o rok později se hranice sníží na 140 milionů a v roce 2023 na 135 milionů dolarů. Přední týmy, mezi které se kromě Red Bullu řadí ještě Mercedes nebo Ferrari, se proto musí připravit na utahování opasků.

Red Bull přitom rozpočtový strop podporoval. „Myslím, že se musíte podívat, co je pro podnikání správné a vlastní zájem je někdy převážen zájmem sportu,“ řekl Horner pro Motorsport.com.

„Podíval jsem se na celkový obrázek. Ať už budou pravidla jakákoliv, je na nás, abychom se jim přizpůsobili a zajistili, že budeme co nejvíce konkurenceschopní. V průběhu let jsme v tom byli úspěšní a při těchto technických, sportovních a finančních pravidlech to budeme muset znovu využít,“ dodal.

Snížení celkového rozpočtu týmu se projeví také propuštěním některých zaměstnanců. Red Bull má však řadu aktivit také mimo F1 a podle Hornera proto bude možné zaměstnance přesunout k jiným projektům, aniž by přišli o práci.

Velké týmy budou muset snížit počet zaměstnanců. Nejlépe na tom může být McLaren, odhaduje Marko

Velké týmy budou muset snížit počet zaměstnanců. Nejlépe na tom může být McLaren, odhaduje Marko

„Nevyhnutelně to bude mít vliv na složení týmu, my ale máme ještě další aktivity. Máme další synergické projekty a pokročilé technologie, které rostou. Lidé jsou naším největším přínosem a tam, kde to bude možné, se budeme snažit chránit co nejvíce pracovních míst.“

Plánované změny ve formuli 1 přitom podle Hornera budou celkově pozitivní, i když se to projeví až po odeznění prvotních komplikací.

„Zabezpečuje to týmové náklady. Stále musíme vyřešit otázku příjmů, myslím ale, že náklady jsou tím podstatně snížené a pod kontrolou. Díky plánům na dalších pět let bude F1 zajímavější pro vnější investice, investory a sponzory,“ vidí Horner další pozitiva.

„Myslím si, že to snad určitým způsobem pomůže ochránit menší týmy a doufejme, že tyto nové technické předpisy zároveň pomohou vyrovnanějšímu závodění, což je určitě cílem a záměrem.“

Menší týmy by mohly zachránit zákaznické vozy, říká Horner

Menší týmy by mohly zachránit zákaznické vozy, říká Horner

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Preview: V Texasu startuje nová sezóna IndyCar

19:47 | Za uplynulých 7 dní provedla F1 celkem 4 566 testů na COVID-19. Všechny negativní.
14:51 | Roman Staněk v kvalifikaci F3 na 18. místě. Pole position bere Frederik Vesti.
13:32 | Auto Motor und Sport spekuluje, že letos ještě uvidíme Portimao, Hockenheim a Imolu...
13:15 | Lando Norris musí na kobereček. Předjížděl v tréninku pod žlutými vlajkami.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10