Dnes poprvé se veřejnosti představil také Red Bull RB11. Zatím však stále zahalen do maskovacího testovacího zbarvení.
Přesto jsou patrné největší změny, které najdeme tradičně v oblasti nosu vozu. Ten je oproti loňskému modelu nižší, aby odpovídal letošním pravidlům.
„Jsou tu jisté změny, které mají vliv na tvar vozu v přední části, většína změn je ale skryta. Design RB11 je hodně o tom, co jsme se naučili loni, kdy byla velká změna pravidel z pohledu pohonných jednotek a uspořádání komponent. Ačkoliv jsem se na voze už nepodílel tolik jako v minulosti, byl jsem do jeho tvaru stále velmi angažován a opravdu jsem se z vozu snažil získat maximum, velmi jsem však spolupracoval s inženýrským týmem.”
„Trochu se stáhnu do pozadí, budu se angažovat i v jiných projektech, takže se nebudu zaměřovat jen na formuli 1. Stále budu jezdit na závody a určitě budu i při prvním závodě sezóny a na předsezónních testech,” řekl technický ředitel Adrian Newey.
Velký důraz byl kladen na spolupráci s Renaultem, jehož pohonná jednotka na začátku loňské sezóny nebyla příliš spolehlivá. „Vztah s Renaultem je nyní mnohem užší. Red Bull je nyní jediným partnerem Renaultu, doufáme proto, že pozornost Renaultu spolu se zapojením našeho návrhářského týmu přinese dobré výsledky a mnohem bližší spolupráci mezi pohonnou jednotkou a šasi. Díky této spolupráci s Renaultem můžeme letos udělat opravdu velké kroky vpřed,” řekl šéf týmu Christian Horner.
Ten zároveň přiznal, že Red Bull připravil letošní vůz na poslední chvíli. „Jako vždy jsme jeli na limitu. Měli jsme to velmi natěsno, abychom vůz připravili včas na první test, to je ale v tomhle týmu normální. Když nejste na limitu, tak se dostatečně nesnažíte.”
„Náš cíl je jasný: stáhnout znovu ztrátu na Mercedes. Jsme jediný tým, který kromě Mercedesu loni dokázal vyhrát a díky Danielu Ricciardovi se nám to povedlo hned třikrát. Naším cílem je stáhnout ztrátu a dostat Mercedes pod co největší tlak.”
Red Bull pro letošní sezónu částečně obměnil svou jezdeckou sestavu. Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel odešel do Red Bullu a týmovým kolegou Daniela Ricciarda se stal mladý Rus Daniil Kvjat.
„Těším se, až budu řídit RB11. Doufám, že to bude zvíře. Brzy to zjistíme,” řekl Ricciardo. „Loni na mě byl velký tlak, abych se předvedl v top týmu a myslím, že teď už všichni vědí, čeho jsem schopen a jsem nadšen, že můžu stavět na tom, čeho jsme dosáhli v roce 2014. Jsem připraven na dobrý souboj s Mercedesem.”
Kvjat má za sebou jeden rok ve formuli 1, který strávil v sesterském týmu Toro Rosso. „Bude pro mě vzrušující poprvé řídit vůz Infiniti Red Bull Racing. Je to pro mě skvělá příležitost a už se těším, až usednu do vozu. Ačkoliv mě mnoho lidí v týmu dobře zná, je to pro mě stále výzva. Pro rok 2015 jsem si ale nedal žádné cíle, chci jen i nadále odvádět nejlepší možnou práci a spolu s nejlepším možným přístupem je to to nejlepší, co můžu udělat.”