Red Bull Racing bude mít dvoupatrový difuzor nejdříve v Monaku

Práci Adrianu Neweymu komplikuje unikátní zavěšení zadních kol.
Red Bull Racing dokázal v Číně zvítězit bez dvoupatrového difuzoru, ale šéfdesignér Adrian Newey tvrdí, že se bez něj tým neobejde. Se svými kolegy proto pracuje na vývoji nového řešení, kterému se musí přizpůsobit unikátní zavěšení zadních kol. Z tohoto důvodu nebude mít Red Bull nový difuzor dříve než v Monaku.

"Není pochyb o tom, že dvojitý difuzor zlepšuje výkonnost. O kolik, to je otázka interpretace pravidel a jeho adaptace na váš vůz, takže některé týmy díky němu získají více než jiné. Smysl má ale pro všechny na startovním roštu," řekl Newey.

"Jak se již o tom spekulovalo, vzhledem k designu RB5 nebude nejsnadnější ho do vozu dostat. Zatímco pracujeme na tomto jednom dílu, musíme také pokračovat v celkovém vývoji vozu, abychom nezačali ztrácet v ostatních oblastech."

"Unikátním prvkem vozů Red Bull je zavěšení s tažnými tyčemi, což je dobré řešení, když nemáte dvojitý difuzor. Ale aby to fungovalo s difuzorem, to už bude těžší. Dvojitý difuzor nebudeme mít dříve než v Monaku."

Kdyby bývalo došlo k zákazu dvoupatrových difuzorů, byl by Red Bull RB5 zřejmě nejrychlejší auto. Newey však nelituje, že svůj koncept zadního zavěšení musí přepracovat a ztrácí tak možnost nechat vyniknout svůj nápad.

"Neřekl bych, že je to škoda. Vidím v tom další výzvu. Bohužel to bude znamenat mnoho probděných nocí! Taková je formule 1, nemůžete si dovolit zůstat sedět a litovat se, prostě se s tím musíte vyrovnat," dodal Newey.
Další článek: Sébastien Bourdais má problémy i s letošním vozem

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00