Red Bull Racing bude mít dvoupatrový difuzor nejdříve v Monaku

Práci Adrianu Neweymu komplikuje unikátní zavěšení zadních kol.
Red Bull Racing dokázal v Číně zvítězit bez dvoupatrového difuzoru, ale šéfdesignér Adrian Newey tvrdí, že se bez něj tým neobejde. Se svými kolegy proto pracuje na vývoji nového řešení, kterému se musí přizpůsobit unikátní zavěšení zadních kol. Z tohoto důvodu nebude mít Red Bull nový difuzor dříve než v Monaku.

"Není pochyb o tom, že dvojitý difuzor zlepšuje výkonnost. O kolik, to je otázka interpretace pravidel a jeho adaptace na váš vůz, takže některé týmy díky němu získají více než jiné. Smysl má ale pro všechny na startovním roštu," řekl Newey.

"Jak se již o tom spekulovalo, vzhledem k designu RB5 nebude nejsnadnější ho do vozu dostat. Zatímco pracujeme na tomto jednom dílu, musíme také pokračovat v celkovém vývoji vozu, abychom nezačali ztrácet v ostatních oblastech."

"Unikátním prvkem vozů Red Bull je zavěšení s tažnými tyčemi, což je dobré řešení, když nemáte dvojitý difuzor. Ale aby to fungovalo s difuzorem, to už bude těžší. Dvojitý difuzor nebudeme mít dříve než v Monaku."

Kdyby bývalo došlo k zákazu dvoupatrových difuzorů, byl by Red Bull RB5 zřejmě nejrychlejší auto. Newey však nelituje, že svůj koncept zadního zavěšení musí přepracovat a ztrácí tak možnost nechat vyniknout svůj nápad.

"Neřekl bych, že je to škoda. Vidím v tom další výzvu. Bohužel to bude znamenat mnoho probděných nocí! Taková je formule 1, nemůžete si dovolit zůstat sedět a litovat se, prostě se s tím musíte vyrovnat," dodal Newey.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.
13. prosince | Podle ruské zpravodajské agentury TASS potvrdí Williams v pátek Sergeje Sirotkina.
11. prosince | Podle odkaz je nyní favoritem na sedačku u Williamsu Sergej Sirotkin.