Red Bull Racing bude mít dvoupatrový difuzor nejdříve v Monaku

Práci Adrianu Neweymu komplikuje unikátní zavěšení zadních kol.
Red Bull Racing dokázal v Číně zvítězit bez dvoupatrového difuzoru, ale šéfdesignér Adrian Newey tvrdí, že se bez něj tým neobejde. Se svými kolegy proto pracuje na vývoji nového řešení, kterému se musí přizpůsobit unikátní zavěšení zadních kol. Z tohoto důvodu nebude mít Red Bull nový difuzor dříve než v Monaku.

"Není pochyb o tom, že dvojitý difuzor zlepšuje výkonnost. O kolik, to je otázka interpretace pravidel a jeho adaptace na váš vůz, takže některé týmy díky němu získají více než jiné. Smysl má ale pro všechny na startovním roštu," řekl Newey.

"Jak se již o tom spekulovalo, vzhledem k designu RB5 nebude nejsnadnější ho do vozu dostat. Zatímco pracujeme na tomto jednom dílu, musíme také pokračovat v celkovém vývoji vozu, abychom nezačali ztrácet v ostatních oblastech."

"Unikátním prvkem vozů Red Bull je zavěšení s tažnými tyčemi, což je dobré řešení, když nemáte dvojitý difuzor. Ale aby to fungovalo s difuzorem, to už bude těžší. Dvojitý difuzor nebudeme mít dříve než v Monaku."

Kdyby bývalo došlo k zákazu dvoupatrových difuzorů, byl by Red Bull RB5 zřejmě nejrychlejší auto. Newey však nelituje, že svůj koncept zadního zavěšení musí přepracovat a ztrácí tak možnost nechat vyniknout svůj nápad.

"Neřekl bych, že je to škoda. Vidím v tom další výzvu. Bohužel to bude znamenat mnoho probděných nocí! Taková je formule 1, nemůžete si dovolit zůstat sedět a litovat se, prostě se s tím musíte vyrovnat," dodal Newey.
Diskuze (10) Další článek: Sébastien Bourdais má problémy i s letošním vozem
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10