Red Bull podal protest proti Russellovi a obvinil jezdce Mercedesu, že dostatečně nezpomalil kvůli žlutým vlajkám.
Red Bull po závodě podal protest proti třetímu Russellovi kvůli tomu, že podle názoru Red Bullu dostatečně nezpomalil pod žlutými vlajkami.
Jezdec Mercedesu byl před Verstappenem na třetím místě, když Gabriel Bortoleto vyjel s trati kvůli problému s pohonnou jednotkou, což vedlo k aktivaci virtuálního safety caru.
Když se Verstappen ocitl za Russellem, spojil se s týmem, aby si postěžoval: „Zkontrolujte, jestli George zpomalil, byla to žlutá,“ řekl svému týmu.
Russell se v závodě dostal před Verstappena poté, co stavěl během virtuálního safety caru. V cíli závodu je dělilo 2,312 sekundy.
Protest zamítnut
Russell u stewardů uvedl, že viděl jednu žlutou vlajku a odstavený vůz vedle trati, a proto výrazně povolil plynový pedál. Mercedes potvrdil, že povolení pedálu bylo výraznější než u ostatních vozů.
Stewardi nakonec protest Red Bullu zamítli. Podle nich palubní záběry i telemetrie ukázaly, že Russell povolil plynový pedál zhruba o 25 %.
„Článek 26.1. a) vyžaduje, aby jezdec ‚znatelně snížil rychlost‘ v zóně žluté vlajky, ale nespecifikuje, zda to znamená snížení absolutní rychlosti nebo relativní snížení rychlosti
vůči běžné závodní rychlosti v příslušné části trati. Rychlost vozu 63 v zóně žluté vlajky byla výrazně nižší než běžná závodní rychlost, ale absolutní rychlost při průjezdu zónou žluté vlajky se mírně zvýšila,“ uvedli stewardi.
„Stewardi stanovili, že požadavek článku 26.1 a) týkající se snížení rychlosti v zóně žluté vlajky se může vztahovat pouze na snížení vzhledem k běžné závodní rychlosti, protože snížení absolutní rychlosti může v závislosti na části trati, ve které je žlutá vlajka vyvěšena, představovat dodržení nebo nedodržení předpisů, zatímco snížení relativní rychlosti vždy signalizuje, že jezdec žlutou vlajku uznal a respektoval. Například v brzdné zóně může být absolutní rychlost snížena, aniž by to nutně splňovalo předpisy.“
Vyšetřováni byli také Gasly a Sainz
Kvůli možnému nezpomalení pod žlutou vlajkou byli už během závodu vyšetřování Pierre Gasly a Carlos Sainz. Také je si sportovní komisaři vyslechli. Oběma bylo uděleno varování.
„Při pohledu na dostupné záběry je však zřejmé, že žlutá vlajka byla ukázána pouze z jednoho stanoviště maršálů a byla ukázána na žlutém pozadí ve velmi rychlém úseku trati. Kromě toho v daném místě nebyl na místě žádný světelný panel, a proto tým ani jezdec nedostali žádné vizuální ani zvukové varování. Vůz způsobující žlutou vlajku také nebyl z pohledu jezdce vidět, protože byl skrytý za výjezdem.“
„Stewardi to vše považují za jedinečný scénář a s přihlédnutím ke všem těmto polehčujícím okolnostem udělují jezdci varování.“