Ačkoliv se v Německu vyhnul trestu, nemůže si být Red Bull jistý, že ho FIA nechá s jeho nastavením motoru pokračovat až do konce sezóny.
Technický delegát Jo Bauer dospěl po kvalifikaci v Hockenheimu k názoru, že Red Bull Racing porušuje pravidla, protože má motor nastavený tak, že nárůst točivého momentu není přímo úměrný sešlápnutí plynového pedálu. Ve středních otáčkách byl točivý moment nižší.
Bauer navíc získal podezření, že nastavení motoru Renault ve voze RB8 znovu pomáhá využívat výfukové plyny pro aerodynamické účely. Stewardi však dospěli k závěru, že úřadující mistři současné znění pravidel neporušují.
Tím by ale tato kauza nemusela být uzavřena. "Jsem si jistý, že o tom budeme diskutovat. Zítra (v pondělí) je příhodně jednání Technické pracovní skupiny a tohle se určitě dostane do programu," řekl po závodě šéf Red Bullu Racing Christian Horner, citoval ho Autosport.
"Pravidla jsou jasná, takže by mohly přijít další technická nařízení, která by tato pravidla ještě více upřesnila."
Jinými slovy Red Bull očekává, že by FIA mohla jeho počin s nastavením motoru zakázat upřesňujícím výkladem pravidel. Napovědělo tomu i vyjádření stewardů, kteří ve své zprávě oznámili, že "neakceptovali všechny argumenty týmu".
A stejně jako v případě F-průduchů či například dvojitých difuzorů nemá podle Hornera smysl hovořit o tom, jestli jeho nastavení motoru odpovídá duchu pravidel.
"V pravidlech není žádná klauzule o jejich duchu. Pravidla jsou jasná, buď to odpovídá, nebo odporuje. Nemůže to být trochu tak a trochu tak. Renault velmi jasně argumentoval, stewardi si diskuzi vyslechli, prošli si všechny důkazy, nejen z tohoto závodu, ale ze všech letošních, a konstatovali, že (vůz) plně odpovídá pravidlům," uzavřel.