Red Bull představil obhájce titulu s označením RB8

Uřadující místři světa z týmu Red Bull Racing ukázali, s jakým vozem budou letos obhajovat vítězství v obou šampionátech. Řídit jej budou Sebastian Vettel a Mark Webber.
Red Bull představil obhájce titulu s označením RB8

Red Bull vyhrál poslední dva šampionáty a na jeho úspěších se významně podílí šéfdesignér Adrian Newey. "Letos je to čtvrtá evoluce vozu RB5, takže jsme samozřejmě pod tlakem, abychom se pokud možno udrželi na vrcholu," řekl. "Je to těžký úkol, kvůli omezení pro umístění koncovek výfuků jsme ztratili výfukové technologie, které jsme za ta léta vyvinuli možná nejlépe ze všech. To vedlo k velkému přehodnocení celé koncepce v průběhu zimy."

"Jestli to na nás bude mít větší vliv než na ostatní, to se samozřejmě těžko předpovídá. Loňské RB7 jsme postavili kolem té konfigurace výfuků, a byli jsme asi jediní, kdo to udělal, takže je možné, že kvůli tomu ztratíme víc než ostatní. Čas ukáže. Bude dobré si zajezdit v testech a zjistit, jak na tom jsme."

A jak se změna v oblasti výfuků projevila na RB8? "Jednou z klíčových věcí je asi světlá výška vzadu," vysvětloval Newey. "Ty výfuky nám umožňovaly mít vzadu poměrně vysokou světlou výšku, ale bez nich ji těžko můžeme mít, takže jsme museli jít trochu dolů a auto přepracovat kolem této nižší výšky."

Další viditelnou změnou na letošních vozech jsou zlomené nosy, ale u nich se jedná spíš o estetiku než o zásadní dopady na zbytek vozu. "Omezení pro výšku nosu, které se rovná maximální výšce přední nárazové struktury, tvar šasi moc nezměnilo," potvrdil šéfdesignér mistrů světa. "Tvar šasi zůstal víceméně stejný, jen jsme museli před kokpitem snížit nos, což je běžné i u ostatních týmů, a to dalo vzniknout asi trochu ošklivému nosu. Snažili jsme se ho vytvarovat co nejlépe, ale není to věc, kterou byste tam chtěli dát, kdyby vás k tomu nenutila pravidla."

Teď už se ale Red Bull soustředí na první testy a vývoj vozu před první závodem. "Předtím, než nové auto vyjede, se mě lidé často ptají, jaká jsou má očekávání pro daný rok. Moje odpověď vždy je, že vůbec netuším," konstatoval Newey. "Víme, co jsme přes zimu udělali, víme, jak jsme auto vyvinuli, ale vůbec netušíme, co udělali osatní. Pravidla se změnila a jsou tu nová omezení, takže je to jiná situace než na konci loňského roku."

"Zlepšili jsme se stejně, více nebo méně než ostatní? To není možné vědět. Když začnou předsezónní testy, je tu vždy určitá nervozita, a ty testy se velmi těžko čtou. Pokud budeme beznadějně nekonkurenceschopní, asi to zjistíme. Ale pokud na tom budeme dva nebo tři týmy podobně, tak bude těžké zjistit, kdo je nejrychlejší. Takže do kvalifikace v Melbourne nebudeme pořádně vědět."

RB8 upoutal v Jerezu pozornost svou dírou ve schodu na nose (viz. video). Spekuluje se, zda se nejedná o obdobu F-průduchu na předním křídle, se kterým loni experimentoval Mercedes.

FOTOGALERIE

Další článek: HRT dorazilo do Jerezu s novým logem a bez Jackyho Eeckelaerta

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10