Šéfkonstruktér týmu Red Bull Racing Adrian Newey vyjádřil obavy z používání systému McLarenu, který snižuje odpor vzduchu zadního přítlačného křídla. Kvůli přínosům v maximální rychlosti ale na něm pracuje také.
"Systém F-potrubí McLarenu je chytrý a otevírá nové cesty," přiznal Newey pro Gazzettu dello Sport. "Ale mám obavy o bezpečnostní aspekty. Systém funguje tak, že sníží odpor vzduchu a zbaví křídlo (aerodynamické) zátěže. Nutit jezdce, aby dělal náhle pohyby a měnil obvyklou zátěž, je spojeno s bezpečností."
Zatímco McLaren se od Red Bullu učí v oblasti zavěšení, Red Bull převzal myšlenku systému zadního křídla a je jen otázkou času, kdy podobné zařízení nasadí na svůj vůz. Zatím ale neví, kdy to bude.
"Mnoho aut, včetně toho našeho, bylo navrženo kolem dvojitého difuzoru," pokračoval Newey. "Tempo vývoje je vysoké a rychlost, s jakou nasazujete nové věci, zůstává klíčová. F-potrubím se zabýváme. Nevíme, kdy ho dostaneme na trať. Těžké na tom je, že McLaren postavil své šasi kolem tohoto systému, ale pravidla znemožňují šasi měnit (během sezóny). Každá nová věc musí být zakomponována do současné struktury.
Na systému zadního křídla podle McLarenu pracuje také Ferrari, první ´kopie´ se objevila už v Austrálii na voze týmu Sauber. S výsledky Švýcaři spokojení nebyli, proto v Malajsii testovali upravenou verzi.