Red Bull potřebuje zrychlit v kvalifikaci, klíčem jsou výfuky a možná i F-průduch

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner se domnívá, že je RB8 konkurenceschopné v závodech a že příčina problémů leží v kvalifikačních výkonech. Tuto slabinu musí inženýři co nejdříve odstranit.
Red Bull potřebuje zrychlit v kvalifikaci, klíčem jsou výfuky a možná i F-průduch

Sebastian Vettel loni vyhrál 15 kvalifikací z celkových 19, což mu umožnilo dominovat celé sezóně a s velkým náskokem získat mistrovský titul. Letos Red Bull ale zatím nezískal ani jednu pole position, což mu podle Hornera brání ve využití potenciálu vozu.

"Potřebujeme teď jen vyřešit kvalifikace," řekl. "Víme, že závodní rychlost máme dobrou. Myslím, že pokud vyřešíme kvalifikace, uděláme významný krok vpřed."

Velkou pomůckou v kvalifikacích je DRS kombinované s F-průduchem, které používá Mercedes. Horner přiznal, že ho tým zvažuje. "Oni ho dokázali optimalizovat a těžit z něj, takže my všichni se teď budeme věnovat vlastním řešením," uvedl. "Ale jako každý díl si to musí místo na autě zasloužit. Není dáno, že to na každém voze přinese zrychlení."

Co ale Red Bull určitě řešit bude, je konfigurace výfuků. Webber jezdil v Číně s novou verzí, zatímco Vettel použil tu ze zimních testů.

"Ta nová verze má jisté vlastnosti, které moc nevyhovují jeho jezdeckému stylu, ke kterému patří rychlé nájezdy do zatáček," vysvětloval šéf Red Bullu Racing. "Ale rozhodnutí nasadit tu dva různé vozy přišlo hlavně od Adriana (Neweyho), protože jsme si chtěli být jistí, že budeme mít jasné srovnání, abychom mohli jít správným směrem."

Jestli Red Bull nasadí dva různé vozy i v Bahrajnu, nedokázal Horner zatím říct.

Další článek: Ferrari: Čína překvapila, bude to dlouhý a nepředvídatelný šampionát