Sergio Pérez svůj první stint pořádně protáhl. Red Bull popírá, že by ho využil jako brzdu ke zdržení Hamiltona.
Verstappen, Bottas, Hamilton stavěli postupně v 35. až 37. kole. Sergio Pérez však zůstal na trati až do 51. kola. K mechanikům zajel až poté, co ho předjel Lewis Hamilton, který s tím neměl problém, i když byl poněkud zmatený a zlobil se, že Pérezovi nejsou signalizovány modré vlajky (Pérez byl samozřejmě ve stejném kole a regulérně na prvním místě).
Podle načasováni zastávky to vypadalo, že Pérez měl za úkol zdržet Hamiltona, což by však bylo kvůli kombinaci starých pneumatik a DRS hodně naivní.
„Bylo to spíše zaměřeno na to, abychom přezuli na měkkou pneumatiku a mohli se pokusit o nejrychlejší kolo,“ řekl Christian Horner, kterého cituje Autosport.
„Proto jsme jeli tak dlouho. Měkká pneumatika neměla vydržet dlouho a když ji dáte během jednoho kola zabrat, tak vydrží ještě méně.“
„Sergio byl na solidní čtvrté pozici, bez možnosti dostihnout auta před sebou a na auta za sebou měl náskok. Tak jsme si řekli: 'Dobře, spalme palivo, dostaňme se do bodu, kdy to bude rozumné až do cíle, a pokusme se o nejrychlejší kolo.‘“
Strategie Red Bullu zpočátku vyšla. Pérez v 55. kole zajel nejrychlejší kolo závodu, ale poté stavěli Bottas a Verstappen a překonali ho – Verstappenovi pak čas smazali kvůli traťovým limitům.
Hornera těší rostoucí forma Péreze. „Tady to bylo opravdu obtížné kvůli větru a tak dále, ale je vidět, že se mu závody daří, když je v čistém vzduchu.“
„Nezapomeňte, že se mu podařilo předjet Norrise, který ho předjel zcela mimo trať. Opět další nekonzistentnost, pokud jde o traťové limity.“
„Ale jakmile byl v čistém vzduchu, zajížděl v určitých momentech stejné časy jako vedoucí jezdci a zajížděl nejrychlejší kola. Mám radost z pokroku, kterého dosahuje. S přibývajícím časem a zkušenostmi to bude ještě lepší.“