Red Bull podle Marka nemá o formuli E zájem

Značka Red Bull má sice v motorsportu velké jméno, podle Helmuta Marka však výrobce energetických nápojů nemá zájem zapojit se do šampionátu formule E.
Red Bull podle Marka nemá o formuli E zájem

Závodní série elektrických monopostů vznikla v roce 2014 a ačkoliv má stále řadu odpůrců, postupně si získává sympatie mezi automobilkami. Zaujala už mimo jiné německé značky BMW, Mercedes a Porsche.

Ačkoliv ve formuli E nepůsobí Red Bull přímo, závodí v ní piloti, kteří byli nebo jsou s Red Bullem spjati. Šéf programu motorsportu u Red Bullu Marko nyní vysvětlil, proč se Red Bull nikdy do formule E nezapojí více.

„Jsme závodní puristé,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Jak jsme dobří v marketingu, tak formule E je pro nás jen marketingová výmluva automobilového průmyslu, který chce odlákat pozornost ze skandálu kolem dieselů,“ dodal.

Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

Red Bull zase mluví o odchodu z F1. Mohl by odejít do Le Mans

„Sečteno a podtrženo, diesel je stále zdaleka nejefektivnější motor. Na začátku byly náklady osm milionů. Teď je to přes dvacet. Pokud skutečně velké značky jako Porsche a Mercedes přijdou, znovu to vzroste,“ upozorňuje Marko, podle kterého jsou monoposty formule E také příliš pomalé.

„Vozy formule E jsou jako formule 3 s 400kilovou baterií. Není to o tom být nejrychlejším jezdcem. Je to mnohem více o šetření energie než ve formuli 1 nebo jakékoliv další závodní sérii. Jsou velmi pomalé. Atraktivně to vypadá jen na těchto úzkých a klikatých městských okruzích,“ kritizuje Marko.

Uznává nicméně, že popularita formule E tkví zejména v tom, že se závodí v centrech měst co nejblíže divákům.

„Formule E má obrovskou výhodu v tom, že je velkým marketingovým nástrojem přímo v centrech měst. Zeptejte se své přítelkyně, zda chce jít radši do Spa nebo do New Yorku! To je základní koncept formule E, jít za lidmi,“ vyzdvihuje.

„Svou image si však těžko buduje přes televizi. Vyhrát může jen jeden. A když pak budou rozpočty 40 nebo 50 milionů, alespoň jedna (automobilka) bude jen pátá nebo šestá. Věřím, že (až k tomu dojde), euforie rychle vyprchá,“ dodává Marko.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Wehrleinův rok 2019? Závody v IndyCar a debut v Le Mans

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.