Red Bull v Singapuru přišel o letošní neporazitelnost. Nové nařízení FIA však rakouský tým podle jeho vyjádření nepřibrzdilo.
Red Bull má za sebou nejméně povedený víkend letošní sezony. Ze Singapuru si odvezl na své poměry pouhých 14 bodů a kromě toho, že přišel o letošní neporazitelnost, se ani jeden z jeho jezdců nedostal na pódium. Trápení přitom bylo patrné již v kvalifikaci, v níž se ani jeden z red bullů nedokázal probít do první desítky.
Velký pokles formy Red Bullu přišel ve chvíli, kdy FIA přistoupila ke zdánlivě kosmetické úpravě pravidel.
Před závodním víkendem v ulicích asijské metropole byla uvedena v platnost nová směrnice TD018, díky které FIA může efektivněji kontrolovat, zda týmy nepoužívají tzv. ohebná křídla. Vedle toho FIA rovněž aktualizovala směrnici TD39, jež začala platit vloni v Kanadě a jejíž cílem je regulovat tzv. porpoising (poskakování vozů).
Red Bull nicméně po zisku pátého a osmého místa v Singapuru tvrdí, že novinky v regulích neměly s víkendovým trápením vůbec nic společného.
„Vím, že by všichni rádi obvinili nové směrnice, ale bohužel to nejde, protože se na našich autech nezměnila ani jedna součástka,“ uvedl šéf Red Bullu Christian Horner, kterého cituje Autosport.
„Věděli jsme, že to tady bude vyrovnanější. Myslím si však, že nás v pátek trochu zaskočilo, jak moc jsme zaostávali,“ přiznal šéf úřadujících mistrů světa.
„Řekl bych, že jsme nedokázali dostat náš vůz do správného provozního okna, především pak při jízdě na jedno kolo. Když se vám tohle nepodaří, tak jsou na tom pneumatiky špatně a nic nefunguje,“ vysvětlil Horner.
„Byla to však pro nás velmi užitečná lekce pro příští rok, protože nám víkend dal určité poznatky, které můžeme využít při vývoji nadcházejícího vozu RB20,“ dodal boss Red Bullu.