Red Bull nemá proti nařízením FIA žádné námitky

Podle šéfa rakouské stáje jsou takováto objasnění pravidel ze strany FIA v paddocku F1 na běžném pořádku. Avšak u Red Bullu vždy vyvolají větší rozruch než v případě jiných stájí.
Red Bull nemá proti nařízením FIA žádné námitky

Poté, co museli úřadující mistři světa po Velké ceně Monaka odstranit z podlahy svého monopostu otvory, které napomáhaly usměrňovat tok vzduchu do oblasti difuzoru, přišla FIA v Kanadě s dalším nařízením. To se protentokrát týká středu kola, v němž se nacházely díry, které podle Mezinárodní automobilové federace sloužily k aerodynamickým účelům, psali jsme zde. A jelikož jsou pohyblivé aerodynamické díly pravidly striktně zakázány, museli je Rakušané po zásahu FIA ucpat.      

Bezprostředně poté se v médiích objevily spekulace, podle kterých se Mezinárodní automobilová federace snaží za každou cenu vůz Red Bullu zpomalit ve prospěch jeho soupeřů. V Monaku to totiž podle všeho byly právě týmy McLaren a Ferrari, které chtěly původně proti řešení rakouské stáje protestovat. Stížnost nakonec nepodaly, o pár dní později ale FIA tyto otvory stejně zakázala.

S těmito spekulacemi však Christian Horner zásadně nesouhlasí, neboť podobné věci nejsou ničím neobvyklým. "Myslím si, že je to součástí této hry a sportu. Každý má právo vyjádřit se, ale s tím si neděláme starosti. Takováto technická vyjasnění se objevují napříč celou pitlane; jen se možná o nich nemluví tak moc jako o těch našich," cituje šéfa Red Bullu Autosport.

"V F1 je přirozené posouvat hranice a být inovativní, a o to budeme také nadále usilovat. Charlie (Whiting) odvádí dobrou práci, zaujímá rozvážná stanoviska a my nemáme absolutně žádné námitky vůči tomu, jak se FIA s kteroukoliv z těchto záležitostí vypořádala."

Horner podotýká, že vhledem k tomu, jak jsou dnes pravidla omezená a chvílemi i nejasná, je celkem normální, že tu a tam některý z týmu překročí jejich hranice: "Myslím si, že v F1 je přirozené, že týmy hledají, jak vytáhnout maximum z pravidel, která jsou psaná tak, že si vyžadují interpretaci. Je to ale stejné napříč celou pitlane."

"Tento rok jsou detaily klíčové. Z každé trošky, kterou máte, musíte vytěžit maximální výkon a s tím, jak jsou v této sezoně rozdíly tak těsné, to všechno záleží na detailech," dodává šéf týmu z Milton Keynes.

Další článek: Navzdory problémům v kvalifikaci zůstává Räikkönenovým cílem pódium

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10