Týmy budou v letošním roce čelit dilema, kdy se mají začít plně soustředit na příští sezonu, která přinese nová pravidla.
V době rozpočtových stropů mají i top týmy problém vyvíjet najedou současný vůz, a zároveň i ten pro následující sezonu.
Letos však rozhodování, kdy se začít soustředit na další rok, bude ještě klíčovější.
Do hry totiž vstupují nová pravidla, což je pro týmy šance udělat oproti konkurenci výkonnostní pokrok. V případě neúspěšného vývoje však může samozřejmě následovat i opak.
V těžší pozici jsou pak týmy, které letos mají reálnou naději na úspěch – pro ně nebude varianta „odepsání“ tak snadná jako pro organizace, které jsou aktuálně nekonkurenceschopné.
Velkému dilema bude pravděpodobně čelit Red Bull, který však podle svého technického šéfa nemíní letošní sezonu kvůli přípravám na rok 2026 předčasně zahodit.
„Uvažování nad tím, kdy se začít plně soustředit na novou sezonu, bude ve velké míře záviset na tom, jak se vám bude ve vývoji dařit. Pokud najdete něco pro sezonu 2026, pak tu bude tendence začít vyvíjet velké úsilí pro rok 2026. Pokud ale budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a já si myslím, že budeme, pak ji nezahodíme,“ uvedl Pierre Waché, kterého cituje Autosport.
„Určitě to bude těžké rozhodnutí. Na začátku sezony se vydáme cestou určité strategie, která se ale může s velkou pravděpodobností změnit,“ přiznal francouzský inženýr, jehož Red Bull bude mít letos oproti Ferrari a McLarenu určitou výhodu.
Díky tomu, že rakouský tým skončil v Poháru konstruktérů až třetí, bude mít na vývoj o něco více času než oba zmíněné konkurenční týmy.
„Je to potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji náležitě využijeme. To, že máte více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu, ale neznamená, že lepších výsledků skutečně dosáhnete,“ dodal Waché.