Red Bull nebude měnit přední křídlo kvůli přísnějším testům

Již v Belgii použije FIA přísnější testy ohebnosti předních křídel, ale Red Bull Racing věří, že se ho to nijak nedotkne. Přední přítlačné křídlo RB6 proto upravovat nehodlá.

"Ne, nemyslíme si to," odpověděl Adrian Newey na otázku ITV, zda kvůli novým testům potřebuje Red Bull přepracovat přední křídlo. "FIA dělá to, že dřív to bylo 50 kilogramů (na každé straně křídla) a 10 milimetrů (maximální ohnutí pod zátěží), a teď se chce ujistit, že pokud půjdete na 100 kilogramů, nebude to víc než 20 milimetrů. Jinak řečeno, že křídlo není nelineární."

Týmy Red Bull a Ferrari čelí podezření, že se jejich přední křídla ve vyšších rychlostech ohýbají, a zvyšují tak svoji účinnost. Z tohoto důvodu FIA zpřísnila testy ohebnosti.

Red Bull je celý letošní rok pod drobnohledem soupeřů. Ti již okopírovali výfuky foukaný difuzor, ale stále na vůz z Milton Keynes rychlostně ztrácejí. V úvodu sezóny se domnívali, že RB6 disponuje systémem pro regulaci světlé výšky, teď svoji pozornost upnuli k přednímu křídlu.

"Zdá se, že to tak chodí, jakmile jezdí vůz dobře, lidé na něm začnou zkoumat všechno. Ale to je asi kompliment," shrnul Newey. Red Bull se ale nechce pouštět do polemiky s rivaly a soustředí se na zbývajících sedm závodů sezóny. Vede oba šampionáty, ale rozložení sil v nadcházejících Grand Prix si netroufá odhadnout.

"Velmi těžko se to předpovídá. Čekají nás dva okruhy s nízkým přítlakem - Spa a Monza. Na těch bývá důležitý výkon motoru a vliv můžou mít malá křídla. V Montrealu jsme viděli velmi silný McLaren, takže uvidíme," dodal šéfkonstruktér Red Bullu. Z víkendové nehody v Ginetta G50 vyvázl Newey s pohmožděnou rukou, už byl propuštěn z nemocnice.

Doporučujeme

Články odjinud