Red Bull navrhuje osekat současné pohonné jednotky (aktualizováno)

Jednání o rozmrazení vývoje pohonných jednotek zamrzlo ještě více, než jejich vývoj v průběhu sezóny. S odvážným nápadem přichází Helmut Marko.
Red Bull navrhuje osekat současné pohonné jednotky (aktualizováno)

„Proč nevezmeme současné V6 bez celého hybridu? Udělejme z toho Biturbo a zapomeňme na omezení průtoku paliva,“ říká Marko pro Motorsport Total. Máte tu hned zpět hluk a 800 koní. Můžeme si navíc ponechat současné motory a ušetříme. Spočítali jsme, že zákaznický tým bude muset zaplatit maximálně 8 milionů euro,“ pokračuje Marko, který propočty naznačuje, že to není jen výkřik do tmy. 

„Pokud pak uvolníme aerodynamický vývoj, budeme mít větší výkon a návrat mistrovství jezdců a inženýrů. Hned bychom byli o dvě sekundy rychlejší a neodvážili se do vozu posadit sedmnáctiletého,“ naráží Rakušan na angažování Maxe Verstappena.

Marko myslí i na příznivce zelené energie. „Když to bude nutné pro pokrytectví, tak tam můžeme klidně dát jednotný KERS.“ 

Podobně mluvil také Christian Horner. „Celkové náklady pro výrobce těchto motorů se (nyní) blíží miliardě eur,“ říká. „Tato tíha je přenesena na zákaznické týmy.

„Měli bychom se podívat na zjednodušení motorů, protože pokud náklady na vývoj zůstanou tam, kde jsou, tak nepřilákáme nové výrobce,“ vysvětluje šéf Red Bullu.

Mercedes nesouhlasí

„Plně souhlasím s tím, že se musíme podívat na náklady,“ reagoval Toto Wolff. „Nemůžeme ale vrátit čas zpět. F1 je vrcholem a nové motory přinesly návrat Hondy a nová pravidla byla navržena Renaultem. Je to technologie, která nám pomáhá přilákat sponzory,“ dodává Wolff. 

„Všichni jsme mluvili o nákladech, pokud bychom ale změnili pravidla tak, jak bylo popsáno, tak se nebudete muset starat o náklady, protože by to bylo jako kopat hrob F1,“ vysvětluje Wolff. Utratili jsme hodně peněz na vývoj pohonné jednotky, ale neblížilo se to miliardě, v našem případě možná tak deseti procentům z toho,“ dodal Wolff. 

Další článek: Pomalá fáze se neosvědčila, FIA se vrátí k virtuálnímu safety caru

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna