Red Bull navrhuje „balast“ u pohonných jednotek

Formule 1 diskutuje o budoucnosti pohonných jednotek. Téma je znovu na stole poté, co Honda oznámila konec ve formuli 1.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Red Bull navrhuje „balast“ u pohonných jednotek | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Red Bull chce na konci příštího roku převzít výrobu pohonných jednotek od Hondy. K tomu ale mimo jiné potřebuje zmrazení současných pohonných jednotek od roku 2022. S tím ovšem nesouhlasí například Ferrari, které po technických směrnicích a dohodě s FIA ztrácí.

Podle webu RaceFans Red Bull navrhuje „Balance of Performance“. Balast by srovnal výkony pohonných jednotek do doby, než dojde ke vyrovnání všech výrobců.

Red Bull chce zmrazit motory. Nic takového, kupte si ho, zní z Maranella

Red Bull chce zmrazit motory. Nic takového, kupte si ho, zní z Maranella

Zatím není jasné, jakým nástrojem by došlo k omezení výkonu. Je však zřejmé, že by se to nejvíce dotklo Mercedesu. Abychom ale uvedli alespoň jeden příklad, Franz Tost nedávno navrhoval jít cestou množství paliva. Rovnice je jednoduchá. Méně paliva rovná se nutnost snížit výkon.

„Pokud spočítáte, že je Mercedes v současné době asi o tři až pět desetin rychlejší než ostatní, je snadné vypočítat, o kolik méně paliva jim musíte dát, abyste vyrovnali pole,“ řekl Tost.

V pondělí o motorech diskutovala Komise F1. Podle dostupných informací ale dle očekávání žádné konkrétní rozhodnutí nepadlo. 

Pokud Red Bull zůstane bez motoru, vstoupí do řešení FIA, která by pak přikázala Renaultu, jako výrobci s nejmenším počtem zákazníků, aby týmu z Milton Keynes dodával. Red Bull však favorizuje převzetí motorů Honda.

Pro výběr nového dodavatele je čas. Pokud by však chtěl Red Bull převzít výrobu od Hondy, potřebuje se na to začít připravovat už v letošním roce.

Další článek: MiniDrivers a GP Porgugalska 2020

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00