Týmy rakouského nápojového giganta Red Bullu mají k systému zadního křídla podle McLarenu odlišný přístup, nutí je k tomu finance. Zatímco v Milton Keynes systém vyvíjejí, ve Faenze ho zavrhli.
"Počkejme si a uvidíme, jak to dopadne," řekl šéf Red Bullu Racing Christian Horner pro Autosport. "Stejně jako u všech ostatních dílů platí, že to na vůz nasadíme, až to bude mít hmatatelné přínosy. Kluci naplno pracují na naší vlastní verzi, ale neukvapíme se s něčím, co není dovyvinuté."
Sesterská stáj Toro Rosso disponuje o poznání menšími zdroji a musí více zvažovat, čemu je věnuje. Nakonec tým vyhodnotil, že systém zadního křídla to nebude. "To protože pokud budu mít v kapse deset eur, koupím si dva sendviče a ne tři gramy kaviáru," řekl technický ředitel italské stáje Giorgio Ascanelli pro Autosprint. "Možná bychom po pěti měsících vývoje získali nějaké výhody, ale za tu samou dobu můžeme vůz vylepšit více vývojem jiných částí."
Podle Ascanelliho se navíc zdá, že systém pracuje dobře jen v čistém vzduchu a není tak efektivní, když jede ve špinavém vzduchu za jiným vozem. Předjíždění tak možná tolik nepomáhá.
Systém, jemuž se přezdívá F-potrubí nebo F-průduch (z anglického F-duct), získal své označení podle interního názvu, který mu dali inženýři McLarenu. Písmeno F ve vztahu k systému nic neznamená, jeho účel je v podstatě krycí. Ve Wokingu dávají technologickým novinkám schválně názvy, které nemají přímou souvislost, aby případně zmátli soupeře, kteří by se ve fázi vývoje o systému doslechli. Stejný případ byl hmotový J-tlumič.
Na svých verzích zadního křídla s průduchem, které zvyšuje maximální rychlost na rovinkách, pracují kromě Red Bullu také u Ferrari, Mercedesu a Williamsu. Všechny tyto stáje testovali více či méně kompletní verze už v Číně.