Red Bull narazí do rudé zdi. Camilleri jednoznačně odmítl zmrazení motorů

Red Bull chce převzít motory Honda, ale k tomu potřebuje zmrazit vývoj motorů. Proti je Ferrari.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Red Bull narazí do rudé zdi. Camilleri jednoznačně odmítl zmrazení motorů  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Red Bull si může motory vyrábět sám. Není ale schopen technicky a ani finančně je vyvíjet. Proto chce zmrazit vývoj pohonných jednotek od roku 2022. Proti je však Ferrari.

„Jsme jednoznačně proti zmrazení pohonných jednotek, protože je to proti duchu F1,“ řekl Louis Camilleri pro Gazzettu dello Sport.

Tři týdny, které rozhodnou o budoucnosti Red Bullu

Tři týdny, které rozhodnou o budoucnosti Red Bullu

„Považuji za důležité zdůraznit, že současná pravidla již stanoví zmrazení v roce 2023. Navíc má F1 ambiciózní cíle z hlediska udržitelnosti. Už od roku 2022 pravidla stanoví zavedení paliva s desetiprocentním obsahem ethanolu, ale FIA ​​chce dosáhnout 100 procent co nejdříve – ideálně v následujícím roce.“

„To nevyhnutelně zahrnuje vývoj některých komponent motoru. Je to velmi komplikované téma a aktivně o něm mluvíme se všemi zúčastněnými stranami.“

Někteří si myslí, že rozhodnutí Hondy opustit F1 je varovným signálem, že sport potřebuje změnit směr v oblasti pohonných jednotek, protože jinak riskuje odchod dalších výrobců. Camilleri si to však nemyslí.

„Nevěřím, že se to stane, ale urychlí to potřebu definovat hlavní charakteristiky pohonné jednotky budoucnosti.“

„My, a tím myslím FIA, Liberty Media a výrobci motorů, musíme správně vyvážit své příslušné cíle, někdy protichůdné, pokud jde o inovace, udržitelnost životního prostředí a náklady.“

„Ten druhý faktor byl až příliš často ignorován, což pro všechny vytváří určité nebezpečí. Musíme také zajistit, aby dodávka a vývoj motoru byly ekonomicky atraktivní.“

Další článek: Fotogalerie: Závody v Imole v předešlých letech

11:46 | Grosjean: Pokud bych sledoval tento závod doma a jeden z mých přátel měl takovou nehodu, byl bych přesvědčen, že je mrtvý.
22:21 | Reakce jezdců na nehodu Grosjeana v týmových rádií bezprostředně po nehodě... odkaz
21:17 | Proč sledovat GP Sachíru: Russell jede v Mercedesu Aitken debutuje ve Williamsu Fittipaldi debutuje v Haasu Netradiční layout okruhu, kola výrazně pod 1 minutu, očekáváme malé rozdíly v časech. Pojede se později, bude chladněji, podmínky tedy jiné. + finále šampionátu F2!
20:00 | Testů mladých jezdců po GP Abú Dhabí by se mohl zúčastnit také Carlos Sainz s Ferrari.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10