Red Bull si může motory vyrábět sám. Není ale schopen technicky a ani finančně je vyvíjet. Proto chce zmrazit vývoj pohonných jednotek od roku 2022. Proti je však Ferrari.
„Jsme jednoznačně proti zmrazení pohonných jednotek, protože je to proti duchu F1,“ řekl Louis Camilleri pro Gazzettu dello Sport.
„Považuji za důležité zdůraznit, že současná pravidla již stanoví zmrazení v roce 2023. Navíc má F1 ambiciózní cíle z hlediska udržitelnosti. Už od roku 2022 pravidla stanoví zavedení paliva s desetiprocentním obsahem ethanolu, ale FIA chce dosáhnout 100 procent co nejdříve – ideálně v následujícím roce.“
„To nevyhnutelně zahrnuje vývoj některých komponent motoru. Je to velmi komplikované téma a aktivně o něm mluvíme se všemi zúčastněnými stranami.“
Někteří si myslí, že rozhodnutí Hondy opustit F1 je varovným signálem, že sport potřebuje změnit směr v oblasti pohonných jednotek, protože jinak riskuje odchod dalších výrobců. Camilleri si to však nemyslí.
„Nevěřím, že se to stane, ale urychlí to potřebu definovat hlavní charakteristiky pohonné jednotky budoucnosti.“
„My, a tím myslím FIA, Liberty Media a výrobci motorů, musíme správně vyvážit své příslušné cíle, někdy protichůdné, pokud jde o inovace, udržitelnost životního prostředí a náklady.“
„Ten druhý faktor byl až příliš často ignorován, což pro všechny vytváří určité nebezpečí. Musíme také zajistit, aby dodávka a vývoj motoru byly ekonomicky atraktivní.“