Red Bull na Silverstonu pod stupni vítězů

Na čtvrté a páté pozici dokončili Velkou cenu Velké Británie jezdci Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Australan přitom do závodu startoval až z devatenácté pozice.
Red Bull na Silverstonu pod stupni vítězů

Ricciardo musel v první části včerejší kvalifikace odstavit svůj vůz kvůli selhání turba v jeho voze. Kvůli tomu musel dostat do vozu nové komponenty, což se neobešlo bez penalizace. Další penalizaci dostal za výměnu převodovky a do závodu startoval až z devatenáctého místa.

„Celý závod byl boj,“ řekl Ricciardo. „Měl jsem opravdu dobrý restart a do 4. zatáčky jsem předjel dvě auta. Mohl jsem i tři, ale zaútočit vnějškem na Grosjeana bylo zřejmě až příliš optimistické, a on mi nenechal příliš prostoru, já tam asi neměl být.“

„Zřejmě jsem si při tom trochu poškodil podlahu, znovu jsem se propadl na poslední místo, ale celý závod jsem tlačil a probojoval se na páté místo, byla to zábava!“

„Nemohu si přát lepší než páté místo, myslím, že páté místo bylo maximem. Nebylo to jednoduché. Probojovat se skrz celé startovní pole nebylo tak snadné, jak jsem doufal. Neustále jsem bojoval. Sebastianův problém mi dal páté místo, takže 'danke Sebastiane!' Byl to šílený závod. Probojovával jsem se polem, a to byla zábava, neustále jsem bojoval.“

Na stupně vítězů jsme neměli, přiznává Verstappen

Čtvrtý v cíli Max Verstappen zajel ještě v samotném závěru závodu k mechanikům do boxů.

Verstappen, který v té době jel na čtvrtém místě, zajel do boxů pro nové pneumatiky poté, co začal mít s pneumatikami potíže Kimi Räikkönen. Nizozemec podle svých slov vůbec nedoufal v pódiové umístění, obzvlášť poté, co měl jeho tým problém s levou zadní pneumatikou při první zastávce.

„Musíte být realisté, rychlostně jsme zkrátka nebyli dost rychlí na stupně vítězů. Myslím, že tohle bylo maximum, co jsme mohli udělat,“ řekl čtvrtý Verstappen. „Měl jsem štěstí při Sebově defektu. A také jsem dokončil závod.“

Na dotaz, zda byla druhá zastávka skutečně potřeba, Verstappen odpověděl: „Nikdy nevíte, hodně se mi začala blokovat levá přední pneumatika. Pro jistotu jsme zastavili v boxech.“

„Všechny rychlé zatáčky jsou tady doprava, takže je celkem normální, že se vám začne opotřebovávat levá přední. Zajeli jsme do boxů docela brzy, takže v jednu chvíli začnete mít problémy, jakmile se začne opotřebovávat guma a je tu větší nebezpečí defektu.“

„Je to pozitivní den. Myslím, že v závodě jsme vypadali o trochu lépe než v kvalifikaci, musíme jen přijít na to, proč jsme se tak trápili. Jsem rád, že jsem dokončil závod a čtvrté místo není tak špatné.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (1) Další článek: Výsledky tipovací soutěže po GP Velké Británie 2017
18:50 | V Kanadě měl Mercedes nasadit motor specifikace 2.0. Po odkladu do Francie je to nakonec lepší verze je 2.1.
21. června | Romain Grosjean může i nadále používat motor, ze kterého se mu v Kanadě na začátku kvalifikace zakouřilo.
21. června | Mercedes bude zítra v tréninku nasazovat nové motory. Podle výsledků se rozhodne, zda je použije i po zbytek víkend… odkaz
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10