Red Bull: Mít o 50 koní více, tak by sezóna 2018 vypadala jinak

Letošní sezóna formule 1 by z pohledu Red Bullu mohla vypadat „docela jinak“, kdyby jeho vůz měl o 50 koňských sil více, říká šéf týmu Christian Horner.
Red Bull: Mít o 50 koní více, tak by sezóna 2018 vypadala jinak

Max Verstappen a Daniel Ricciardo si v letošní sezóně připsali po dvou vítězstvích. Ve druhé polovině sezóny přitom více bodů, než Verstappen nasbíral pouze letošní mistr světa Lewis Hamilton.

Red Bull budou od příští sezóny pohánět pohonné jednotky Honda, když po dvanácti letech opouští coby dodavatele motorů francouzský Renault.

„Vždy je snadné říct pokud, ale a možná, ale pokud by tu bylo dalších 40 kW (přibližně 53 koní), sezóna by mohla vypadat docela jinak. Klobouk dolů před všemi v Milton Keynes za výrobu pravděpodobně jednoho z vůbec nejlepších šasi. Když se podíváte na další týmy se stejným motorem (tovární tým Renault a McLaren), je tam obrovský rozdíl,“ řekl Horner.

Red Bull v posledních závodech sezóny používal nejnovější specifikaci motoru Renault. Horner si však myslí, že nejnovější verze motoru Honda posunula japonskou automobilku vzhůru.

Skvělé auto a slušný motor. Red Bull si pro příští rok věří

Skvělé auto a slušný motor. Red Bull si pro příští rok věří

Co by se podle Hornera stalo, kdyby všichni čtyři výrobci pohonných jednotek - Mercedes, Ferrari, Renault a Honda, začali příští ročník na stejné výkonnostní úrovni jako skončili rok 2018? „Rozhodně bychom byli mnohem blíže,“ řekl Horner.

Honda letos dodávala pohonné jednotky juniorskému týmu Red Bullu, stáji Toro Rosso. Její pilot Pierre Gasly, který bude příští rok závodit za Red Bull, s ní měl v Abú Dhabí problém v kvalifikaci i v závodě.

Za Gaslyho odstoupením v závodě zřejmě stál únik oleje. Šlo však o první odstoupení od prvního závodu v Austrálii způsobené motorem. V Austrálii přitom za odstoupení mohla skutečnost, že Honda potřebovala jet ještě s loňskou verzí MGU-H.

Brendon Hartley odstoupil z Velké ceny Velké Británie poté, co oprava jeho vozu nebyla provedena včas, Novozélanďan nestihl start a Honda zaznamenala anomálii na datech v jeho prvním kole po výjezdu z boxů.

Problémy Hondy v Abú Dhabí však Hornera neznepokojují. Směr Hondy je podle něj správný.

„Neměli jsme spolehlivost. Letos jsme měli 11 nebo 12 odstoupení. To je naše největší Achillova pata. Potřebujeme se dostat na úroveň výkonu a spolehlivosti (velkých týmů), Lewis Hamilton letos odstoupil jednou, podobně jako Sebastian (vettel). Toto je náš cíl,“ uzavírá Horner.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: S Oconem jsme nikdy neměli nejlepší vztah, přiznal Pérez

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.