Red Bull měl v Q3 smůlu, Verstappen s Ricciardem až ve čtvrté řadě

Piloti Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo odstartují do Velké ceny Belgie vozů formule 1 ze sedmé a osmé pozice.
Red Bull měl v Q3 smůlu, Verstappen s Ricciardem až ve čtvrté řadě

„Startovat sedmý není to, co jsem chtěl. Dnes to ale bylo zrádné,“ řekl Verstappen, který byl v kvalifikaci poražen i oběma piloty Force India a Romainem Grosjeanem z týmu Haas.

Před třetí části kvalifikace začalo ve Spa-Francorchamps pršet. Jezdci, kteří se na začátku Q3 rozhodli vyjet na pneumatikách do sucha, museli vzápětí k mechanikům pro pneumatiky do přechodných podmínek. Mezi nimi byli i piloti Red Bullu.

„Natankovali jsme na dvě kola, jedno z nich na suchých pneumatikách a druhé na přechodných. Ke konci našich kol přestalo pršet a trať začalo trochu osychat. Pokud bychom ale zůstali na trati a jeli další kolo, došlo by nám palivo. Myslím, že jsme udělali správné rozhodnutí přezout na přechodné, byla to jen smůla, že přestalo pršet a my už neměli palivo. Je to frustrující, protože čas byl konkurenceschopný, takže jsem si jistý, že jsme mohli být blíže čelu. Dokonce i moje poslední kolo mohlo být lepší. V posledním sektoru mi došla energie, když jsem čekal, že ji využiji jen v jednom kole,“ řekl Nizozemec.

„Na voze máme skutečně nízký přítlak, takže bychom měli být schopni předjet některé vozy před námi, které by tam obvykle nebyly. Se zajímavým mixem na čele by to měla být zajímavá první kola.“

Ricciardo osmý

Ricciardo obsadil se ztrátou 4,760 s na nejrychlejšího Lewise Hamiltona osmé místo.

„Načasování je tu náročné a počasí nepředvídatelné. Když začalo pršet, mysleli jsme, že to bude silnější, ale za pět minut začala trať vysychat a my zatím použili naše pneumatiky a palivo. Jako tým jsme mysleli, že děláme správnou věc, když jsme co nejrychleji vyjeli na přechodných, dokud nebylo tolik mokro. Nejlepší podmínky ale měly vozy, které zůstaly na konci kvalifikace na trati,“ řekl Ricciardo.

„Byla to smůla, normálně když začne pršet, tak se to obvykle zhoršuje, ale dnes tomu tak nebylo. Vypadá to, že strategie nevyšla, i když v tu chvíli se zdála být správná. I když tady v boxové uličce prší, na druhé straně okruhu může být klidně 40 stupňů. Celý víkend jsem se rychlostně trápil a jsou tu stále nějaké neznámé. V Q1 jsem musel použít dvě sady pneumatik, abych postoupil.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Ocon potvrdil Vettelovi, že u Force Indie končí. Stroll si vyzkouší sedačku

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)