Red Bull měl další potíže se senzorem, na vině může být benzin i samotný Red Bull

Red Bull měl další potíže se senzorem, na vině může být benzin i samotný Red Bull

Porucha zařízení kontrolujícího průtok paliva nastala v první části kvalifikace. Red Bull posléze se svolením FIA vyměnil senzor za vlastní.

K něčemu obdobnému mělo dojít i v pátečních trénincích. Množství potíží Red Bullu s inkriminovaným zařízením jistě není v normě. Vyšetřování uvrhlo podezření na benzin od firmy Total, který může poškozovat těsnění na senzoru. 

Zástupce FIA zodpovědný za motory Fabrice Lom potvrdil, že palivo od Totalu má zřejmě takové složení, které rozleptává těsnící kroužek na senzoru. V důsledku toho senzor vykazuje nesmyslné hodnoty. 

Vina by se však zřejmě neměla házet pouze na Total, podle Loma si za potíže částečně mohou i týmy:

„Zjistili jsme, jaké jsou potíže se složením paliva od Totalu. Máme ale také další stopu, která naznačuje, že týmy samotné modifikují senzory: 

Když se na senzor podíváte, mají dvě zapojení. Existují ale týmy, mezi něž patří i Red Bull, které původní spojení odebraly a vytvořily si vlastní. Pokud je nové zapojení příliš dlouhé, může se dotýkat měřidla. To je druhý důvod, který může hrát roli.“

Doporučujeme

Články odjinud