Red Bull měl další potíže se senzorem, na vině může být benzin i samotný Red Bull

Porucha zařízení kontrolujícího průtok paliva nastala v první části kvalifikace. Red Bull posléze se svolením FIA vyměnil senzor za vlastní.
Red Bull měl další potíže se senzorem, na vině může být benzin i samotný Red Bull

K něčemu obdobnému mělo dojít i v pátečních trénincích. Množství potíží Red Bullu s inkriminovaným zařízením jistě není v normě. Vyšetřování uvrhlo podezření na benzin od firmy Total, který může poškozovat těsnění na senzoru. 

Zástupce FIA zodpovědný za motory Fabrice Lom potvrdil, že palivo od Totalu má zřejmě takové složení, které rozleptává těsnící kroužek na senzoru. V důsledku toho senzor vykazuje nesmyslné hodnoty. 

Vina by se však zřejmě neměla házet pouze na Total, podle Loma si za potíže částečně mohou i týmy:

„Zjistili jsme, jaké jsou potíže se složením paliva od Totalu. Máme ale také další stopu, která naznačuje, že týmy samotné modifikují senzory: 

Když se na senzor podíváte, mají dvě zapojení. Existují ale týmy, mezi něž patří i Red Bull, které původní spojení odebraly a vytvořily si vlastní. Pokud je nové zapojení příliš dlouhé, může se dotýkat měřidla. To je druhý důvod, který může hrát roli.“

Další článek: Střed pole: Lotus v tomto roce poprvé nakoukl mezi desítku nejlepších

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
26. února | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna